افزایش حامیان تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس

صدا و سیما یکشنبه 25 شهریور 1403 - 18:37

افزایش نمایندگان حامی تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده، شمار نمایندگانی که آتش بس فوری در غزه و توقف فروش جنگ افزار به رژیم اسرائیل از جمله قطعات هواپیما‌های اف ۳۵ را خواستار شده اند به ۳۸ نماینده رسیده است.
این افراد از نمایندگان مستقل تا نمایندگان احزاب مختلف با اشاره به هشدار اخیر نهاد‌های بین المللی مبنی بر نقش داشتن کشور‌هایی که جنگ افزار برای اسرائیل تامین می‌کنند در نسل کشی فلسطینیان و نیز با استناد به گزارش محرمانه گروه تحقیق دولت درباره پیامد‌های به کارگیری سلاح‌های انگلیسی در غزه برای دولت انگلیس، از این دولت خواستند ارسال جنگ افزار به اسرائیل را متوقف کند.
این نمایندگان در آستانه یک سالگی تهاجم به غزه، رویکرد دولت انگلیس در قبال فجایع غزه را مغایر با تعهدات این کشور و نیز ضد قوانین بین المللی دانستند و تغییر فوری آن را خواستار شدند.
پس از تهاجم رژیم اسرائیل به غزه و به خاک و خون کشیدن زنان و مردان و کودکان فلسطینی و ویرانی این کشور قشر‌های مختلف مردم از ادیان و ملیت‌های گوناگون، با برگزاری راهپیمایی‌های گسترده و صد‌ها هزار نفری در شهر‌های انگلیس به ویژه لندن از دولت انگلیس خواستند به حمایت‌های تسلیحاتی، سیاسی و مالی خود ازرژیم اسرائیل پایان دهد، اما دولت قبلی انگلیس از حزب محافظه کار نه تنها به خواست مردم توجه نکرد بلکه بر پشتیبانی‌های خود از رژیم صهیونیستی افزود و مردم در واکنش اعلام کردند در انتخابات از حزب حاکم و اعضای دولت انتقام خواهند گرفت و در انتخابات این تهدید خود را عملی کردند و بزرگترین شکست انتخاباتی تاریخ حزب محافظه کار را به این حزب تحمیل کردند و شمار زیادی از اعضای ارشد این حزب که سال‌ها نماینده حوزه انتخابیه شان بودند نتوانستند به مجلس راه یابند و همچون کل دولت شکست سنگینی را متحمل و ناچار شدند پس از ۱۴ سال قدرت را به حزب رقیب واگذارند.
اما حزب کارگر اصلی‌ترین حزب رقیب دولت که با شعار تغییر توانسته بیشتر آراء و کرسی‌های مجلس عوام را به دست آورد و به تبع آن دولت جدید را تشکیل دهد اکنون به شدت زیر فشار افکار عمومی و نمایندگانی است که در تبلیغات انتخابات به مردم وعده دادند در صورت پیروزی در پشتیبانی از رژیم اسرائیل که در حال نسل کشی فلسطینیان است تغییر ایجاد کنند و افکار عمومی به شدت پیگیر تحقق این وعده انتخاباتی آنان است.
شمار زیادی از مردم در حوزه‌های انتخابیه مختلف نمایندگان را به فریب کاری متهم کردند و تحقق وعده‌های داده شده آنان را خواستارند.
دولت انگلیس به تازگی در پی فشار افکار عمومی ادعا کرد ۱۰ درصد از میزان صدور جنگ افزار به اسرائیل را متوقف خواهد کرد. دولت در اطلاعیه مربوط تصریح کرد که این محدودیت شامل قطعات اف ۳۵ نمی‌شود این در حالی است که صاحب نظران می‌گویند بخش عمده قتل ۴۱ هزار فلسطینی از جمله ۱۶ هزار کودک فلسطینی با بهره گیری از هواپیما‌های جنگی اف ۳۵ انجام شده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.