جزئیات نشست مشترک کمیسیون قضایی مجلس با رئیس دستگاه قضا

صدا و سیما یکشنبه 25 شهریور 1403 - 19:56

* جزئیات نشست مشترک کمیسیون قضایی مجلس با رئیس دستگاه قضا
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی آذری در تشریح نشست مشترک اعضای کمیسیون قضایی وحقوقی با رئیس قوه قضائیه و معاونان ایشان، گفت: رئیس قوه قضائیه چنین نشست ها و رسیدن به درک مشترک را کاری ارزشمند توصیف کرد البته در دوره ایشان توافق نامه ای میان قوای قضائیه و مقننه منعقد شد و این تفاهم نامه برای دو قوه بسیار ارزشمند بود و تاکید شد که اگر این تفاهم نامه نیاز به بازبینی نیاز دارد مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: آقای محسنی اژه ای تاکید داشت که مجلس و نمایندگان را امین مردم می داند زیرا مردم برای طرح مشکلات شان با نمایندگان در ارتباط هستند البته مسئولان قضایی استانی و کشوری هم باید این کلید واژه را مدنظر داشته باشند که نمایندگان راه ارتباطی مردم هستند و هدف ما جلب رضایت مردم و خدمت به آنها است.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس دوازدهم ادامه داد: موضوع بازدید از زندان ها و استفاده بیشتر روسای کل دادگستری از ظرفیت نمایندگان برای حل مشکلات و کمک به مردم نیز از جمله موضوعات مطروحه بود و رئیس قوه قضائیه انتقاد کرد که به عنوان مثال در قوانین وضع شده برای احیای حقوق عامه و ترک فعل و مشکل اطاله دادرسی اعتباری در نظر گرفته نمی شود.

آذری یادآور شد: حمایت از کارکنان و قضات هم مورد تاکید قرار گرفت و نمایندگان از تلاش های رئیس، معاونان و مسئولان قوه قضائیه برای در پیش گرفتن راه و روشی که برای تحول و پیشرفت قوه قضائیه گرفتند قدردانی کردند.
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس دستگاه قضا قول تنظیم آیین نامه ای برای قضات را داد البته معاونان قوه هم تاکید داشتند که باید به معیشت قضات و کارکنان نگاه ویژه ای داشته باشند .

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.