غرق شدن هشت نفر دیگر در آبراهه میان انگلیس و فرانسه

صدا و سیما یکشنبه 25 شهریور 1403 - 19:57

غرق شدن هشت نفر دیگر در آبراهه میان انگلیس و فرانسه

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما  به نقل از رسانه‌های انگلیسی این افراد به همراه دست کم ۵۲ نفر دیگر در میانه آب‌ها رفتار شدند که دست کم هشت نفرشان جان باختند و شمار جان باختگان عبور از کانال مانش را به ۴۵ نفر در سال جاری میلادی رساندند.
رسانه‌های انگلیسی از جمله بی بی سی می‌گویند این افراد قصد داشتند به صورت غیر قانونی از را ه کانال مانش از فرانسه به انگلیس بیایند که به علت نقص فنی قایقشان در آب‌های میان دو کشور گرفتار شدند که دست کم هشت نفرشان جان باختند و شش نفر از جمله یک کودک به بیمارستانی در فرانسه منتقل شدند.
رسانه‌های انگلیسی به نقل از مقامات مرزی فرانسه گفتند هنوز هویت جان باختگان مشخص نشده است، اما حدود شصت نفری که در قایق سانحه دیده حضور داشتند از کشور‌های مختلف از جمله سودان، سوریه، ایران، اریتره و افغانستان بودند.
حدود دو هفته پیش نیز ۱۲ نفر از جمله شش کودک و یک زن باردار که قصد داشتند با یک قایق بادی حامل حدود صد نفر خود را به انگلیس برسانند بر اثر غرق شدن قایقشان جان باختند و بقیه به دست ماموران مرزی فرانسه نجات یافتند.
در سال‌های اخیر ده‌ها نفردر مسیر ورود غیر قانونی به انگلیس جان باختند که به گزارش سازمان ملل امسال بالاترین میزان جان باختن مهاجران در کانال مانش از سال ۲۰۲۱ به ثبت رسیده است.
سال هاست دولت انگلیس به بی توجهی به جان مهاجران متهم شده است، شماری از خانواده‌های جان باختگان از جمله کرد‌های عراق می‌گویند چنانچه تقاضای آنان در نمایندگی‌های انگلیس برای پیوستن به اعضای درجه یک خانواده از جمله همسرشان رد نمی‌شد آنان مجبورنمی شدند این راه پرخطر را برای پیوستن به اعضای خانواده خود انتخاب کنند.
این در حالی است که فعالان حقوق مهاجران با انتقاد از سیاست‌های دولت انگلیس در قبال مهاجران می‌گویند اغلب مهاجران غیر قانونی از کشور‌هایی اند که انگلیس در همراهی با آمریکا با جنگ و تخریب زیر ساخت‌ها و نیز با تحریم ها، شرایط دشواری را برای شهروندان این کشور‌ها رقم زده اند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.