برنامه فعال ایران در اجلاس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

صدا و سیما یکشنبه 25 شهریور 1403 - 22:17

 برنامه فعال ایران در اجلاس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما: محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی روز گذشته (۲۴ شهریور) در رأس هیئتی به‌منظور شرکت در شصت و هشتمین نشست سالانه اجلاس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین سفر کرد.

 اسلامی در حاشیه این نشست در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره برنامه‌های سازمان انرژی کشورمان در این رویداد گفت: اجلاس عمومی انرژی اتمی همه ساله با حضور اکثر کشور‌های جهان برگزار می‌شود و شاید بتوان گفت بعد از مجمع‌عمومی سازمان ملل این بزرگ‌ترین گردهمایی جهانی است که در وین برگزار می‌شود.

 وی افزود: نکته حائز اهمیت آن است که ما با روایتگری ظالمانه‌ای که علیه برنامه هسته‌ای کشورمان صورت می‌گیرد، مواجه هستیم و هرسال آنها از فرصت این گردهمایی استفاده می‌کردند و حرکتی تهاجمی علیه کشورمان انجام می‌دادند.

 رئیس سازمان انرژی اتمی درباره برنامه کشورمان برای حضور در این گردهمایی گفت: از سال گذشته اراده کردیم که حضور متفاوتی در این رویداد داشته باشیم، در همین راستا برنامه‌ریزی به این صورت انجام شد که غیر از حضور در اجلاس و ارائه سخنرانی، ملاقات‌هایی با کشور‌های مختلف برای تبادل و توسعه همکاری داشته باشیم و در رویداد‌های جانبی شرکت کنیم و دستاورد‌های علمی و فناورانه سازمان انرژی اتمی کشورمان را ارائه دهیم. همین‌طور در نمایشگاه جانبی این گردهمایی غرفه‌ای برای دستاورد‌های دانشمندان کشورمان ایجاد کنیم. سال گذشته در این امر موفق بودیم و امیدوار هستیم که امسال نیز بتوانیم این امور را به طور شایسته برگزار و از فرصت این رویداد به‌خوبی استفاده کنیم تا به توسعه تعاملاتمان منجر شود.

 برگزاری رویداد «پنجاه سال فناوری هسته‌ای ایران، روایت موفقیت‌ها» در وین

 اسلامی همچنین از برگزاری رویداد «پنجاه سال فناوری هسته‌ای ایران، روایت موفقیت‌ها» در حاشیه اجلاس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین خبر داد و گفت: امسال پنجاهمین سال تأسیس سازمان انرژی اتمی کشورمان است، در پنجاهمین سال سازمان، ما رویدادی را در نظر گرفتیم تا ۵۰ سال افتخار در صنعت هسته‌ای ایران را نشان دهیم.

 وی افزود: این رویداد نشان می‌دهد که در ۵۰ سال گذشته کشور ما چه روندی را طی کرده است و با چه موانعی مواجه بوده است و علی‌رغم تلاش‌های جبهه استکبار که همواره در حال ایجاد مزاحمت و سیاه‌نمایی بودند؛ به لطف الهی و با همت زنان و مردان دانشمندمان توانستیم به چه دستاورد‌های بزرگی نائل بشویم. این روایتگری ۵۰ساله کمک می‌کند که با روایتگری ظالمانه مقابله کنیم و با ملاقاتی که با مدیرکل آژانس خواهیم داشت بتوانیم برای توسعه روابط تنظیمات دقیق‌تر برای پیشبرد مطالبی که مطرح است، گفتگو‌های سازنده‌ای را داشته باشیم.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.