آمریکا رسما یک زیردریایی جدید هسته‌ای را به خدمت گرفت

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 26 شهریور 1403 - 10:04
رسانه آمریکایی گزارش کرد، نیروی دریایی ایالات متحده یک زیردریایی جدید هسته‌ای کلاس «ویرجینیا» را آماده کار کرده است.

به گزارش ایسنا، مراسم رسمی آغاز به کار این زیردریایی جدید تهاجمی به نام «یواس‌اس نیو جرسی» (USS New Jersey) در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در نیوجرسی انجام شد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این زیردریایی هسته‌ای جدید یازدهمین زیردریایی کلاس ویرجینیا است که توسط بخش کشتی‌سازی «نیوپورت نیوز» در صنایع هانتینگتون اینگالز تحویل داده شده و بیست و سومین زیردریایی است که به عنوان بخشی از قرارداد تیمی با جنرال داینامیکس الکتریک ساخته شده است.

این زیردریایی جدید هم قادر به پشتیبانی از چندین منطقه ماموریتی خواهد بود و می‌تواند با سرعت بیش از ۲۵ گره برای چندین ماه فعالیت داشته باشد.

به گفته نیروی دریایی آمریکا، این زیردریایی می‌تواند در آب‌های ساحلی و عمیق و در عین حال انجام جنگ ضد زیردریایی، جنگ ضد کشتی‌های سطحی، جنگ ضربتی، پشتیبانی نیروهای عملیات ویژه، اطلاعات، مراقبت و شناسایی، جنگ نامنظم و ماموریت‌های ضد مین عمل کند. این زیردریایی جدید ۱۱۵ متر طول دارد و می‌تواند به عمق بیشتر از ۲۴۰ متر برود و قادر به حمل ۱۳۵ پرسنل است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.