توصیه پلیس برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی

صدا و سیما دوشنبه 26 شهریور 1403 - 10:32

توصیه  پلیس برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی

به گزارش خبر نگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار حسینی افزود:با توجه به شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس پیش بینی می‌شود ترافیک صبحگاهی ۲۰ تا ۳۰ درصد در کلانشهر‌ها افزایش یابد و شناور سازی ساعات کاری و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی می‌تواند کمک موثری بر بهبود جریان ترافیک صبحگاهی داشته باشد.


وی با اشاره به اینکه پلیس راهور به منظور تامین نظم و ایمنی تردد و روانسازی ترافیک برای ارتقا ایمنی و سهولت تردد دانش اموزان طرح ویژه ترافیکی در سراسر کشور اجرا می‌کند ادامه داد:رفع نواقص تابلو و خط کشی‌های اطراف مدارس و ایمن سازی معابر اطراف مدارس و خصوصا در حاشیه راه‌ها و تشدید تظارت بر عملکرد سرویس‌های مدارس از نظر داشتن مجوز، رعایت ظرفیت و مقررات رانندگی از جمله اقدامات پلیس برای رفع مشکلات ترافیکی خواهد بود. 


سردار حسینی با اعلام این خبر که لازم است قبل از شروع سال تحصیلی توصیه‌های مهم پلیس راهور مدنظر والدین قرار بگیرد افزود: برخی از والدین دانش آموزان برای بردن فرزندانشان از خودرو‌های خود استفاده می‌کنند؛ تجمع این خودرو‌ها در ساعت شروع و خاتمه مدارس باعث ایجاد گلوگاه‌های ترافیکی و انسداد در معابر گشته و وضعیت ترافیکی نابسامانی را ایجاد می‌کند به رانندگان توصیه داریم خودرو خود را در محل‌های مناسب و بدون ایجاد مشکل تردد برای سایر رانندگان متوقف ساخته و فرزندان خود را به داخل مدرسه هدایت کنند.

وی گفت: لازم است والدین، فرزندان خود را با تابلو‌های راهنمایی و رانندگی آشنا کرده و نحوه عبور صحیح از عرض خیابان را آموزش و به صورت عملی هم با آنان تمرین کنید و حتماً دانش آموزان در مسیر رفت و برگشت به مدرسه از پیاده رو استفاده کنند و از تردد در خیابان پرهیز کنند.

 
وی درباره استفاده از سرویس مدارس هم گفت: استفاده فرزندتان از سرویس مدارس، مسائل مهمی مانند سوار یا پیاده شدن فقط در هنگام توقف کامل سرویس مدرسه، سوار و پیاده شدن صرفاً از درب سمت پیاده رو، بیرون نبردن سر و دست از پنجره، عدم عبور از سمت جلوی سرویس مدارس برای گذر از عرض خیابان و سایر خودرو‌های بزرگ به علت نداشتن میدان دید کافی رانندگان عبوری را در چند نوبت به کودکان آموزش دهید.

سردار حسینی گفت: ظرفیت سرویس مدارس با توجه به نوع خودرو مشخص است و جابجایی دانش آموزان بیش از حد ظرفیت خودرو و بصورت ایستادن در سرویس مدرسه ممنوع و خطرناک است.

این مقام انتظامی ادامه داد: رانندگان سرویس‌های مدارس مسئولیت خطیری برای جابجایی ایمن دانش آموزان داشته و این دسته از رانندگان الگویی برای دانش‌آموزان هستند لذا باید حتما ضمن بستن کمربند ایمنی و رعایت تمامی قوانین و مقررات رانندگی از سوار کردن بیش از ظرفیت خودداری کنند.

سردار حسینی گفت: نخستین روز سال تحصیلی، جشن شکوفه‌ها و بازگشایی مدارس است و نظم و امنیت، هدیه پلیس در این جشن باشکوه است و از همه رانندگان عزیز تقاضا داریم در ایام بازگشایی مدارس رعایت حقوق عابرین پیاده و دانش آموزان را بیشتر رعایت نمایند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.