پایش وضعیت سلامت بیماران، با تولید مچ بند ایرانی

صدا و سیما دوشنبه 26 شهریور 1403 - 11:22

طراحی و تولید مچ بند پایش وضعیت سلامت بیماران

هراتیان در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما، گفت: پس از ۵ سال تحقیق و توسعه موفق شدیم دستگاه بخش مراقبت‌های ویژه همراه (پایش وضعیت سلامتی بیماران) را طراحی و تولید کنیم.

وی با بیان اینکه دستگاه پایش وضعیت سلامتی بیماران تولید شده در این شرکت دارای دو بخش سخت و نرم افزاری است، افزود: سخت افزار این دستگاه  بصورت یک مچ بند بوده و به دستگاه بیمار وصل می‌شود و همیشه همراه وی است. 

هراتیان ادامه داد: درون این مچ بند یک سیم کارت تعبیه شده که از طریق آن می‌تواند با مرکز درمانی و نزدیکان بیمار که از پیش شماره آنها برای دستگاه تعریف شده است ارتباط برقرار کند و وضعیت بیمار را به آنها اعلام کند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: این دستگاه علائم حیاتی بیمار مانند: نبض، فشار خون، دمای بدن، ضربان قلب و... را اندازه گیری می‌کند و در صورتی که مشکلی وجود داشته باشد و این علائم عادی نباشد با ارسال پیامک به مرکز درمانی و نزدیکان بیمار اطلاع رسانی می‌کند.

وی ادامه داد: در صورت لزوم این دستگاه قادر است در بازه‌های زمانی تعیین شده حتی اگر مشکلی هم از نظر سلامتی برای بیمار پیش نیاید گزارشی از وضعیت سلامتی وی تهیه و آن را به مرکز درمانی و پزشک ارسال کند.

هراتیان افزود: این دستگاه که شبیه یک مچ بند طراحی شده تنها ۷۰ گرم وزن دارد و استفاده از آن بسیار راحت است و بصورت ۲۴ ساعته وضعیت بیمار را بررسی می‌کند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان گفت: استفاده از این محصول محدودیت سنی ندارد و تمام گروه‌های سنی می‌توانند از آن استفاده کنند.

 در حال حاضر از این دستگاه در یک مرکز نگهداری سالمندان استفاده می‌شود، از طریق مچ بند‌هایی که به دست سالمندان بسته شده اطلاعات وضعیت سلامتی شان به اتاق پایش(مانیتورینگ) پرستاری ارسال می‌شود و دیگر نیازی نیست پرستاران برای بررسی وضعیت سلامتی بیماران یک به یک به اتاق آنها مراجعه کنند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.