بازارچه ابری شرکت پارت، با چند کلیک کسب‌وکارها را به هوش مصنوعی مجهز می‌کند

دیجیاتو دوشنبه 26 شهریور 1403 - 11:50
هدف این بازارچه، فراهم ‌آوردن یک جامعه مجازی پویا متشکل از کاربران و توسعه‌دهندگان APIهای مبتنی بر هوش مصنوعی است. The post بازارچه ابری شرکت پارت، با چند کلیک کسب‌وکارها را به هوش مصنوعی مجهز می‌کند appeared first on دیجیاتو.

هوش مصنوعی در حال یکه‌تازی است و بسیاری از مدیران تلاش می‌کنند تا پیش از باقی رقبا، وب‌سایت و نرم‌افزارهای خود را به این فناوری مجهز کنند. «بازارچه سرویس‌های هوشمند ابری» مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت، یک API مارکت هوش مصنوعی ایرانی است که با تمرکز بر سرویس‌های هوشمند، این امکان را برای کسب‌وکارها فراهم کرده که تنها با چند کلیک و طی چند دقیقه، محصولات خود را با انواع سرویس‌های هوش مصنوعی آماده، ادغام کنند.

فناوری AI یا هوش مصنوعی، تکنولوژی نوظهور و کاربردی است که در سال‌های اخیر، صنایع مختلف را تحت‌تأثیر قرار داده؛ از سرگرمی گرفته تا کشاورزی، پزشکی، امور مالی و... بخشی از فرایند کاری خود را به هوش مصنوعی واگذار کرده‌اند و این نسبت روزانه در حال افزایش است. اما بااین‌حال، دلایلی وجود دارد که باعث می‌شوند کسب‌وکارها به‌جای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی برای پردازش داده‌ها، به استفاده از APIها روی بیاورند. نیاز به نیروی متخصص، هزینه‌ بسیار بالا و زمان طولانی توسعه، تنها بخشی از چالش‌هایی است که در مسیر توسعه یک مدل هوش مصنوعی وجود دارد که در مقابل استفاده از APIها، هیچ‌گونه توجیه اقتصادی ندارد.

پس از استقبال چشمگیر از فناوری هوش مصنوعی، بازارچه‌‌های ابری متعددی برای ارائه سرویس‌های هوشمند شکل گرفت؛ اما جای خالی یک هاب هوش مصنوعی ایرانی که رفع نیازهای کسب‌وکارهای داخلی و کاربران فارسی‌زبان را در اولویت قرار دهند، به‌شدت احساس می‌شد. بازارچه ابری یک APIمارکت بومی است که با هدف تجهیز کسب‌وکارهای ایرانی به فناوری هوش مصنوعی، توانسته تا به امروز ده‌ها سرویس متنوع در حوزه هوشمندسازی را به شرکت‌های بزرگ، متوسط و کوچک ارائه کند.

برخی از سرویس‌های موجود در بازارچه سرویس‌های هوشمند ابری عبارتند از: تبدیل متن به گفتار، تبدیل گفتار به متن، تشخیص اشیا، پردازش تصاویری همچون کارت ملی، شناسنامه، چک و کارت بانکی، پلاک‌خوان، تبدیل تصویر به متن (OCR)، احراز هویت، تبدیل متن به عکس، تشخیص احساسات و بسیاری سرویس‌های جذاب دیگر که به سادگی قابل دریافت و اتصال به محصولات شما هستند.

هدف این بازارچه، فراهم ‌آوردن یک جامعه مجازی پویا متشکل از کاربران و توسعه‌دهندگان APIهای مبتنی بر هوش مصنوعی است تا علاوه بر رفع نیازهای موجود، این امکان را برای ارائه‌دهندگان سرویس‌های هوش مصنوعی فراهم کند که از این طریق به کسب درآمد بپردازند. کاربران بازارچه ابری نیز می‌توانند قبل از به‌کارگیری API مدنظر خود، به دموی رایگان سرویس‌ها دسترسی داشته باشند و از این طریق، کیفیت و نحوه عملکرد سرویس‌ها را محک بزنند و در صورت تمایل، فقط با چند کلیک و به‌آسانی آن را با محصول خود ادغام کنند.

APIهای بازارچه هوشمند ابری پارت در چهار دسته بینایی ماشین، پردازش گفتار، داده‌کاوی و پردازش زبان طبیعی طبقه‌بندی می‌شوند تا یک کسب‌وکار بتواند تمامی داده‌های خود شامل تصویر، متن و صوت را به‌واسطه ابزارهای هوش مصنوعی پردازش کند. کاربران و کسب‌وکارها می‌توانند بدون نیاز به پرداخت هزینه، پلتفرم‌های خود را به APIهای بازارچه متصل کنند و تنها به‌ازای استفاده از هر سرویس، اعتبار بپردازند. این روش به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند تا با کمترین هزینه، از به‌روزترین فناوری‌های هوش مصنوعی در محصولات خود استفاده کنند و سازمان‌های متوسط و بزرگ هم از این طریق در هزینه‌های عملیاتی خود صرفه‌جویی می‌کنند.

بازارچه سرویس‌های هوشمند ابری در حال حاضر جامع‌ترین پلتفرم در زمینه APIهای هوش مصنوعی بومی را در اختیار دارد و فهرست سرویس‌های موجود در آن، با به‌روزرسانی‌های مداوم و اضافه‌شدن APIهای جدید، بیش‌ازپیش تکمیل می‌شود. رابط کاربری بازارچه از مرحله ثبت‌نام تا استفاده از سرویس‌ها، به شکلی توسعه‌یافته که کاربرانی که تخصص بالایی در زمینه کدنویسی ندارند هم می‌توانند به‌سادگی از API موردنظر خود استفاده کنند و از طریق آموزش‌های موجود در صفحه هر محصول، APIها را به وب‌سایت و برنامه‌های خود متصل نمایند. سرویس‌های موجود در بازارچه از تمامی زبان‌های برنامه‌نویسی پشتیبانی می‌کنند و این قابلیت را دارند که با پلتفرم‌های مختلف ادغام شوند.   

مدیران شرکت‌ها و کسب‌وکارها می‌توانند پس از بررسی دقیق چالش‌ها و گلوگاه‌های سازمان خود، نیازهای خود را به وسیله هوش مصنوعی شناسایی کنند و با مراجعه به بازارچه سرویس‌های هوشمند ابری راهکارهای متنوع هوش مصنوعی استفاده نمایند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.