مهمان ناخوانده‌ بالاتر از غول‌های فوتسال؛/ اتفاق نادر در تاریخ جام‌جهانی: لیبی بالاتر از اسپانیا!

ورزش سه دوشنبه 26 شهریور 1403 - 12:15
تیم ملی فوتسال لیبی به لطف پیروزی مقابل نیوزلند در اولین دیدار خود در جام جهانی 2024، ضمن اولین سه امتیاز تاریخ، صدرنشین گروه جذاب D شد و بالاتر از اسپانیا و قزاقستان قرار گرفت.

به گزارش ورزش سه، تیم ملی فوتسال لیبی با کسب مقام سوم در جام ملت‌های آفریقا برای سومین بار به جام جهانی راه یافت. آن‌ها در دو مرتبه قبلی در حد تیمی معمولی و نه چندان قدرتمند و شگفتی ساز ظاهر شدند و خیلی زود از دور رقابت‌ بهترین‌ها کنار رفتند. اما پس از قرعه کشی جام جهانی 2024 ازبکستان و جای گرفتن در گروهی که اسپانیا غول فوتسال جهان و قزاقستان از تیم‌های بزرگ دنیا حضور دارند، تقریبا عملیات صعود به مرحله حذفی را غیر ممکن نشان می‌داد. با این حال، آن‌ها شانس خود را برای ورود به مرحله حذفی به عنوان تیم سوم برتر آرزو کردند و در مصاف با نیوزیلند که اولین جام جهانی اش را تجربه می‌کند، بسیار موفق بودند.

شوالیه های مدیترانه پس از چندین سال غیبت در مسابقات قهرمانی جهان، سقوط در رده بندی عمومی و کسب رتبه 50 در جهان، به مسابقات قهرمانی جهان بازگشتند و سورپرایز هایی را بر فوتسال جهان رقم زدند. 

2081822

نیوزیلندی‌ها در ابتدا تیز تر به نظر می رسیدند و دیلن مانیکوم چندین بار با حرکات خطرناک خود فرصت گلزنی را داشت، اما تلاش های او نتیجه نداد و لیبی از اشتباه حریف استفاده کرد و در دقیقه 7 بازی را از بن بست خارج کرد . این محمد خامیس بود که با یک ضربه ماهرانه روی پاس زریگ دروازه سفیدها را باز کرد.

در نیمه دوم، زریگ برتری لیبی را دو برابر کرد و ابوکشیم در دقیقه 40 بازی در حالی که دروازه بان حریف برای سیستم پاورپلی به جلو آمده بود، آخرین گل را برای آن‌ها به ثمر رساند . ابوکشیم با این گل به اولین گلر گلزن در این مسابقات تبدیل شد.

2081824

در ثانیه‌های پایانی، دیتفورد در حالی که 3-0 عقب افتاده بودند، یک گل دلداری را برای سفیدپوشان فوتسال وارد دروازه لیبی کرد تا نماینده آفریقا در ثبت کلین شیت ناکام بماند.

تیم ملی لیبی از طریق اردوهایی که در مراکش و بوسنی برگزار کرد چندین بازی دوستانه انجام داد و نتایج آن ایده آل نبود و همین باعث شک و نگرانی هواداران شد، اما سرمربی آن‌ها ریکاردو به بازیکنان خود که اکثراً از نام های محلی تشکیل شده بودند اعتماد کرد. به استثنای یک بازیکن حرفه ای به اسم احمد عبدالحافظ که در لیگ مراکش توپ می‌زند. در ترکیب آن‌ها نام‌های دیگری وجود دارد که در باشگاه های الاتحاد، المپیک، السویهلی و الاهلی بنغازی بازی می کنند.

2081823

لازم به ذکر است که تیم ملی لیبی در زمره بهترین تیم های قاره آفریقا قرار دارد و پیش از این در سال 2008 قهرمان جام ملت ها و جام ملت های عربی شده بود، اما در رقابت های جهانی موفق نبوده و از این رو پیروزی مقابل نیوزلند یک بمب انگیزه و روحیه بخش برای موفقیت های بیشتر خواهد بود.

با تساوی یک بر یک اسپانیا و قزاقستان، لیبی برای اولین بار در تاریخ خود ضمن کسب پیروزی به صدر جدول راه یافت. اتفاقی که بعید است تکرار شود و همچنین در دو بازی آینده دوام داشته باشد. اما به هر حال شاگردان ریکاردو اینیگز می توانند برای صعود به مرحله حذفی جزو تیم‌های سوم برتر گروه‌ها قرار بگیرند که نمایش بعدی آن‌ها مهم و حیاتی خواهد بود.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.