کوک شدن سازهای جشنواره موسیقی جوان از فردا

صدا و سیما دوشنبه 26 شهریور 1403 - 13:07
 
کوک شدن سازهای جشنواره موسیقی جوان از فردا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حمیدرضا اردلان، دبیر هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در این نشست رسانه‌ای گفت: جوان‌گرایی در اندیشه اداره جشنواره هم بحث مهمی است که در جشنواره ملی موسیقی جوان می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. 

اردلان درباره برنامه‌های آینده ستاد برگزاری جشنواره برای حمایت از برگزیدگان موسیقی جوان تصریح کرد: چنین رویکردهایی مستلزم حمایت‌های ملی بنیادینی است که باید روی آن تمرکز کرد. این موارد حتی در حوزه پاسخگویی وزیر ارشاد هم نیست، اینها موضوعات کلانی است که باید در اسناد بالادستی مورد توجه قرار گیرد. 

وی درباره نحوه حضور موسیقی پاپ در جشنواره موسیقی جوان گفت: من هنوز جرات واردکردن موسیقی پاپ به جشنواره را ندارم. چون این موضوع دربرگیرنده پیچیدگی‌های بسیاری است که نه تنها توسط من که باید توسط ۹۰ داور حاضر در جشنواره مورد بررسی و کارشناسی قرار گیرد. کما اینکه اکنون تمام رسانه‌های مجازی و تصویری در اختیار موسیقی پاپ است. آن چه مهم است حضور مهم سازهای ملی و نواحی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: ما امسال ۲۰ فیلم را از ۲۰ برگزیده جشنواره موسیقی جوان تهیه می‌کنیم و آنها را در اختیار مراجعی قرار می‌دهیم که می‌توانند شرایط موثری را برای ارائه این هنرمندان در عرصه‌های حرفه‌ای باشند.

اردلان درباره توجه ستاد برگزاری جشنواره به حضور سازهای موسیقی نواحی در این رویداد با هدف فراموش نشدن آنها، گفت: از زمانی که بنده در جشنواره به عنوان مشاور حضور داشتم تمام تلاش‌مان را کردیم از هنرمندانی که کمتر در رویداد حضور دارند دعوت‌های شخصی بکنیم که در جریان این جشنواره حضور داشته باشند. کما اینکه در این زمینه چه در حوزه‌های سازهای مرتبط با موسیقی نواحی و چه در حوزه موسیقی کلاسیک اقداماتی برای حضور سازهای کمتر شناخته شده برنامه‌هایی تدارک دیده شده که شما در جشنواره شاهد اجرای آنها هستید.

محمدعلی مرآتی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران هم پس از صحبت‌های اردلان ضمن ارائه گزارشی از نحوه برگزاری هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان گفت: به اعتقاد من این جشنواره یکی از فاخرترین جشنواره‌های موسیقی کشور است که امسال با درخشش خاصی برگزار می‌شود. مسیری که از روز سه شنبه ۲۷ شهریور در تالار رودکی تهران آغاز می‌شود. 

وی افزود: من فکر می‌کنم این جشنواره به مثابه مسابقه‌ای است که ما امسال تلاش کردیم با حضور ۹۰ هنرمند در بخش‌های مختلف به عنوان داور، شرایط تخصصی و ویژه‌ای را برای هنرمندان شرکت‌کننده ایجاد کنیم. این در حالی است که ما از ۳۱ استان کشور هنرمند متقاضی شرکت داشتیم که به نظرم دربرگیرنده نکات مهمی است. در حوزه‌های کمی و کیفی هم مشتمل بر تنوعات زیادی در حوزه سازی و آوازی است که یقین دارم می‌تواند اتفاق خوبی باشد.

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران درباره مراسم اختتامیه جشنواره و بودجه آن نیز بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته روز پنجم مهر مراسم اختتامیه را برگزار می‌کنیم و امیدوارم این رویداد دربرگیرنده ارزش‌های فنی زیادی برای جامعه موسیقی کشور باشد. البته امسال بودجه جشنواره نسبت به دوره‌های گذشته ۲ برابر و نیم افزایش یافته و چون هنوز میزان آن قطعی نشده فعلا نمی‌توانم به صورت دقیق عدد را بگویم. اما همین افزایش اعتبار موضوع مهمی است که من لازم است از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره گذشته و همین دوره قدردانی کنم که همکاری بسیار خوبی با ستاد جشنواره داشتند. در حوزه جایزه‌ها هم باید بگویم امسال تلاش شده بر اساس تغییری که در بودجه شده شاهد افزایش میزان جایزه‌ها هم باشیم.

 

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.