پوشش لحظه به لحظه نخستین نشست خبری پزشکیان | با این نگاه جلو نیامدیم که یک جناح روی کار بیاید

همشهری آنلاین دوشنبه 26 شهریور 1403 - 15:39
رئیس‌جمهور گفت: با این نگاه جلو نیامدیم که یک جناح روی کار بیاید و دنبال کسانی گشتیم که کاری کرده و اثرگذاری داشته باشند.

به گزارش همشهری‌آنلاین،  اولین نشست خبری مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران عصر امروز دوشنبه با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در محل اجلاس سران آغاز شد.

مسعود پزشکیان نهمین رئیس جمهوری ایران با گذشت حدود ۵۰ روز از آغاز به کار خود به عنوان رئیس جمهوری ایران، نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه‌های داخلی و خارجی را برگزار کرد. نشستی که تاخیر در برگزاری آن انتقادهایی را برانگیخته بود.

بیش از ۳۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی نخستین نشست خبری رئیس جمهور نهم را پوشش می دهند.

در این نشست بیش از ۳۰ سوال از رئیس‌جمهور پرسیده می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که این طولانی‌ترین نشست خبری ریاست جمهوری باشد.

وزیر امور خارجه، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر صمت، معاون اجرایی رئیس‎‌جمهور و مسئول دفتر رئیس‌جمهور در این نشست،‌ دکتر پزشکیان را همراهی می‌کنند.

با این نگاه جلو نیامدیم که یک جناح روی کار بیاید

پزشکیان در سخنان ابتدایی این نشست اظهار داشت: روزی که برای برگزاری این نشست انتخاب شده با نگاه ما همخوانی دارد و تقارن این نشست با هفته وحدت با نگاه ما توافق دارد.

وی افزود:‌ نگاه من این است که همه کسانیکه در این کشور زندگی می‌کنند فارق از قومیت و نژاد، حق دارند و باید در جایگاهی قرار بگیرند که حق آنها است. رسول خدا وقتی به مدینه آمد اختلافات بین طوایف بسیار زیاد بود و هر قیبله‌ای اگر می‌توانست از قبیله مقابل بیشتر آدم بکشد آن قیبله آزاده‌تر و جسورتر بود.

پزشکیان ادامه داد: رسول خدا اولین کاری که کرد بین این قبایل پیمان برادری بست اما اجرای این حرف ساده نیست. پیامبر وقتی مکه را بعد از هشت سال فتح کرد سخنرانی کرد گفت مسلمانان برادر و ید واحده در مقابل دشمنان هستند. ابوسفیان و معاویه را و همه کسانیکه مسلمانان را کشته بودند حالا تسلیم شده بودند و پیامبر همه را برادر و ید واحده دانست حال چرا ما باید در این کشور با هم اختلاف کنیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: حرکت بدون خطا در مدیریت یک معنا دارد. مومن و مسلمان حرف مستند و واقعی می‌زند که به این سادگی تغییر نمی‌کند. مبنای کار ما بر وفاق و وحدت است اما اجرای آن کار سختی است. با این نگاه جلو نیامدیم که یک جناح روی کار بیاید و دنبال کسانی گشتیم که کاری کرده و اثرگذاری داشته باشند.

وی تصریح کرد: از مجلس که در تشکیل دولت همکاری کرد و همچنین از رهبر انقلاب که خیلی در این مسیر کمک کردند تشکر می‌کنم.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.