مجلس اسامی دستگاه‌های ناقض قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب‌وکار را اعلام خواهد کرد

صدا و سیما دوشنبه 26 شهریور 1403 - 16:06

* مجلس اسامی دستگاه‌های ناقض قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار را اعلام خواهد کرد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما، جعفر قادری در تشریح نشست کمیسیون ویژه حمایت از تولید و اجرای سیاست اصل ۴۴ قانون اساسی که با حضور رئیس مرکز توسعه فضای کسب و کار، برگزار شد، افزود: در این جلسه گزارشی از پیشرفت اجرای مواد یک و ۷ قانون اجرای سیاست اصل ۴۴ قانون اساسی و همچنین قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار از سوی رئیس مرکز ارائه و اسامی دستگاه‌هایی که برای صدور مجوز به سامانه متصل نشده اند اعلام شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخش‌هایی از گزارش رئیس مرکز توسعه فضای کسب و کار، عنوان کرد: در این گزارش اسامی دستگاه‌هایی که کار‌های صوری انجام داده و هنوز مجوز‌ها را در سامانه صادر نمی‌کنند، دستگاه‌هایی که درخواست مدارک اضافه از متقاضیان دارند و دستگاه‌هایی که به عناوین مختلف در حذف مقررات غیرضروری مقاومت می‌کنند مشخص و اعلام شد.

وی افزود: در نهایت مقرر شد مصطفی طاهری رئیس کمیته نحوه اجرای قوانین بهبود مستمر محیط کسب و کار و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در اسرع وقت و با همکاری مرکز پژوهش های مجلس و دیوان محاسبات، گزارش نظارتی تهیه کرده و کمیسیون بعد از بررسی، آن را به صحن ارائه کند.

قادری ادامه داد: قصد داریم اسامی دستگاه‌هایی که در صدور مجوز به خصوص از طریق سامانه، تعلل می‌کنند را در صحن اعلام کنیم البته پیش از آن نیز تلاش می‌کنیم بخش‌های باقیمانده این قوانین به اجرا درآید.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به مقاومت‌ها از سوی برخی دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها در اجرای این قانون عنوان کرد: بار‌ها از طریق وزارت کشور این موضوع را تذکر داده ایم، اما شهرداری‌ها به بهانه اینکه نهاد عمومی غیردولتی هستند از اجرای قانون سر باز می‌زنند در حالی که دستگاه‌های متولی صدور پروانه کسب و کار در هر سطحی باید از طریق سامانه مربوطه اقدام به صدور مجوز کنند لذا کوتاهی وزارت کشور و شهرداری‌ها قابل قبول نیست.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.