تمام تلاش ما این بوده که بر محور وفاق کار را به پیش ببریم

صدا و سیما دوشنبه 26 شهریور 1403 - 16:16

تمام تلاش ما این بوده که بر محور وفاق کار را به پیش ببریم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مسعود پزشکیان بعد از ظهر امروز دوشنبه در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی، با اشاره به تقارن برگزاری این نشست با آغاز هفته وحدت تصرح کرد: وحدت و وفاق اصل و اساس آن چیزی است که ما به دنبالش هستیم و از این جهت این تقارن و همزمانی را به فال نیک می‌گیریم.

رئیس جمهور احقاق حقوق همه مردم ایران فارغ از نژاد، قومیت، مذهب و اعتقاد را از جمله رویکرد‌های اصلی دولت چهاردهم عنوان کرد و افزود: آنچنان که بار‌ها در مناظرات تلویزیونی و سخنرانی‌های مختلف عنوان کرده‌ام، باور و اعتقاد من این است که همه کسانی که در این کشور زندگی می‌کنند براساس توانمندی‌های خود و مستقل از جناح‌بندی‌های سیاسی، مذهبی، قومی و نژادی، حق دارند و باید در جایگاهی قرار بگیرند که حق‌شان است.

پزشکیان ضمن یادآوری شیوه عمل پیامبر اسلام (ص) در هنگام ورود به مدینه و نیز فتح مکه اظهار داشت‌: در دوره‌ای که قبایل با یکدگیر در حال جنگ و خونریزی بودند و گا‌ها اختلافات و نزاع‌ها تا ده‌ها سال طول می‌کشید، رسول خدا وقتی به مدینه رسیدند اولین کاری که انجام دادند این بود که میان همین قبایل پیمان برادری ایجاد کرد و پس از فتح مکه نیز فرمود که نه مومنین بلکه مسلمانان و حتی کسانی که تسلیم شده بودند و معلوم نبود تا چه میزان ایمان آورده‌اند، با هم برادر و ید واحده هستند و باز فرمودند که انسان‌ها مانند دندان‌های یک شانه‌اند، هیچ عربی بر عجمی، هیچ سیاهی بر سرخ و سفیدی برتری ندارد، مگر در تقوا.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه تقوا در ادبیات اعتقادی یعنی حرکت بدون خطا که در اقتصاد یک معنا می‌دهد و در پزشکی و مدیریت معنای دیگری دارد، گفت: این کلیت نگاه ماست و مبنای کار را بر عمل به شعار وحدت، انسجام و وفاق قرار داده‌ایم. البته همین حالا هم اگر کسی دقیق نگاه کند، جای نقد به عملکرد ما وجود دارد، اما تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا بر محور وفاق جلو بیاییم. با این نگاه کار نکردیم که یک جناح و دسته‌ای سر کار بیاید، بلکه دنبال افرادی بوده‌ایم که تجربه و سابقه‌ای داشته و کار‌های اثرگذاری در سابقه خود داشته‌اند.

پزشکیان خاطرنشان کرد: جانب یک جناح و دسته را نگرفتیم، بلکه تلاش کردیم تیمی توانمند درست کنیم. لازم است از همکاری مجلس و کمک‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی هم نهایت قدردانی را داشته باشم که به تشکیل دولتی که امروز داریم، یاری کرده‌اند. همه توان خود را به کار می‌گیریم که در همین چارچوب و مسیر کار را ادامه دهیم، این به معنای آن نیست که بدون اشتباه پیش خواهیم رفت، بلکه به این معنی است که تلاش می‌کنیم این نگاه را نهادینه و اجرایی کنیم.

خبر تکمیل می‌شود ....

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.