حاشیه‌های نشست خبری رئیس جمهور

الف دوشنبه 26 شهریور 1403 - 16:30
اولین نشست خبری رئیس جمهور درحالی درحال برگزاریست که حواشی آن مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار الف، اولین نشست خبری مسعود پزشکیان رئيس جمهور کشورمان امروز از ساعت ۱۵ آغاز شد. حواشی این نشست خبری مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

بی نظمی در سالن برگزاری نشست خبری

بی‌نظمی قابل‌توجهی در نشست به چشم می‌خورد. به گونه‌ای که تردد عکاسان و خبرنگاران در سالن بیش از حد بوده که نارضایتی حاضرین را در پی داشته. شرایط نامساعد سالن برای عکاسان به‌گونه‌ای است که آنها برای ثبت عکسهای خود مجبور به  قراردادن صندلی میان سالن شده و این مسئله با نارضایتی زیاد حضار مواجه شده

تسلط رئیس جمهور به زبان انگلیسی

تسلط رئیس‌جمهور به زبان انگلیسی در پاسخ به خبرنگار شبکه cctv چین جالب توجه بود که تشویق حضار را در پی داشت. رئیس جمهور بلافاصله پس از سوال خبرنگار به زبان انگلیسی اقدام به پاسخ سوال کرد و مجری بنامه از او درخواست شد تا سوال ترجمه شود. رئیس جمهور با شوخی‌های مختصر با خبرنگاران سوال‌کننده صمیمیت را در جلسه حاکم کرده.

علت رد صلاحیت مسعود پزشکیان از مجلس چه بود؟

اشاره پزشکیان به دلیل رد صلاحیت خود در انتخابات مجلس دوازدهم و آنچه که او عدم التزام عملی به اسلام آن را ذکر کرد، موجب خنده عکاسان و خبرنگاران شد.

پاسخ رئيس جمهور به گرانی 

رئیس‌جمهور در جواب به پرسش خبرنگاری پاسخ صریحی به گرانی‌های اخیر کالاهای اساسی نداد و سعی داشت با بیان کلیات از آن عبور کند.

تکرار عبارت ناترازی مورد توجه خبرنگاران قرار گرفت

اشاره فراوان پزشکیان به مسئله ناترازی در حوزه‌های مختلف و در جواب به سوالات مختلفی که خبرنگاران مطرح می‌کنند بیش از حد خودنمایی می‌کند که از منظر برخی اهالی رسانه حاضر در نشست، پیش‌زمینه‌ای برای اصلاحات قیمتی محسوب می‌شود.

کنایه رئیس جمهور به صدا و سیما

رئیس‌جمهور با کنایه‌های خود به صدا و سیما، به رویکرد این دستگاه در خصوص بازگشت اساتید و دانشجویان اخراجی به دانشگاه واکنش نشان داد و موضع منفی گرفت.

 

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.