واکنش پزشکیان به احتمال دیدار با بایدن در سفر به آمریکا /با آنها هم برادریم اما ...

خبرآنلاین دوشنبه 26 شهریور 1403 - 17:01
پزشکیان با اشاره به دیدار با رئیس جمهور آمریکا گفت: آمریکا نشان بدهد با ما دشمنی ندارند، ما که نرفتیم دور آمریکایی ها پایگاه بزنیم، ما آنها را تحریم و تهدید نکردیم. آنان پایگاه زدند و تهدید می کنند. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری در بخشی از نشست خبری خود با خبرنگاران، با اشاره به سفر خود به نیویورک گفت: یک هفته به آمریکا می رویم و بعد از آن یک سفر استانی در پیش داریم، باید به آمریکا که می‌رویم از حقوق مردم و از باورهایمان دفاع کنیم. آنان از ما تصویری ساختند که خیال می کنند ما جنگ طلب هستیم اما صلح طلب هستیم. آنها با ما کاری می‌کنند مجبور باشیم از خودمان دفاع کنیم و ما سر خم نخواهیم کنیم.

وی درباره دیدار و صحبت با رئیس جمهوری آمریکا گفت: آمریکایی ها اول باید برادری خود را ثابت کنند و بعد از ما ارثیه بخواهند، چیزهایی را که نوشته‌ایم پاره نکنند، بگذارند ما زندگی کنیم، بعد با هم گفت و گو هم می‌کنیم، با آن‌ها دعوا نداریم.

پزشکیان گفت: همه راه ها را آنها بر روی ما بستند، با هرکسی که می‌خواهیم گفت و گو کنیم، می‌گویند اجازه نداریم. آمریکا اگر حقوق و ایران را رعایت کند با آن‌ها دعوا نداریم. آمریکا نشان بدهد با ما دشمنی ندارند، ما که نرفتیم دور آمریکایی ها پایگاه بزنیم، ما آنها را تحریم و تهدید نکردیم. آنان پایگاه زدند و تهدید می کنند. 

وی گفت: ما با همه برداریم و با آنان نیز برادر هستیم.

27215

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.