ابر پروژه دولت پزشکیان چیست؟ /پاسخ رئیس جمهور به سوالی درباره گرانی ها و سیر صعودی قیمت ها

خبرآنلاین دوشنبه 26 شهریور 1403 - 17:10
پزشکیان در نشست خبری با اهالی رسانه اظهار داشت: عده‌ای نباید فکر کنند کشور فقط متعلق به آنان است و از هر کس خوششان نیامد، او را کنار بگذارند، همچنین در دولت هم بحث داشتیم در انتصابات که شخصی فلان کار را در گذشته کرده است. همه ما اشتباه می‌کنیم و خواهیم کرد. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود پزشکیان، رییس جمهور در اولین نشست خبری خود در پاسخ به پرسش خبرنگار انصاف نیوز که پرسیده بود ابرپروژه مسعود پزشکیان و دولت چهاردهم چیست و فکر می‌کنید پس از ۴ سال چقدر از این پروژه را پیش ببرید، اظهار داشت: ابرپروژه دولت در دو حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است. ابرپروژه نرم‌افزاری دولت چهاردهم احیای امید است. وفاق و هم‌دلی را افزایش دهیم و مردم را امیدوار کنیم.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: عده‌ای نباید فکر کنند کشور فقط متعلق به آنان است و از هر کس خوششان نیامد، او را کنار بگذارند، همچنین در دولت هم بحث داشتیم در انتصابات که شخصی فلان کار را در گذشته کرده است. همه ما اشتباه می‌کنیم و خواهیم کرد. 

پزشکیان در ادامه نیز تاکید کرد: ابرپروژه دولت در حوزه سخت‌افزاری رفع ناترازی ها و درست‌کردن زیرساخت‌ها کار بسیار مهمی است و اگر بتوانیم به این سمت برویم کار بزرگی کرده‌ایم.

همچنین مسعود پزشکیان در پاسخ به پرسش خبرنگار شرق که درخصوص تداوم گرانی‌ها و سیر صعودی قیمت‌ها، بیان کرد: اقتصاد ما مریض است، گاهی عمل می‌خواهد و گاهی دارو. اقتصاد ایران مداخلاتی را طلب می‌کند. نه اینکه هر مداخله‌ای خواستیم بکنیم، بگویند نکنید. اگر می‌خواهیم مملکت درست شود، باید این اقتصاد بیمار را درمان کنیم، اگر دارو بدهیم، ممکن است تلخ باشد، نگوییم چرا تلخ است.

وی در ادامه اظهار داشت: بدانید این تلخی به سود مردم است به ویژه محرومان. این مشکل را اگر دانشگاهیان نگویند، مشکلات پابرجا می‌ماند. نمی‌خواهیم مردم دردشان بیایند، می‌خواهیم درمانشان کنیم. کمک کنید ما درمانش کنیم. درمان ناملایمانی در پی دارد، این را تحمل کنید تا حل شود.

همچنین وی در خصوص مطالبات کنکوری ها نیز تاکید کرد که درباره کنکوری‌ها هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث خواهیم کرد.

۲۷۲۱۹

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.