نسلی نو، متفکر و متعهد برای سینمای ایران در راه است

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 26 شهریور 1403 - 18:09
رئیس سازمان سینمایی، آثار فیلم سازان کوتاه را قابل اعتنا دانست و تصریح کرد: نسلی نو، متفکر و متعهد برای سینمای ایران در راه است و فیلم سازان خوبی در ژانرهای مختلف ظهور و برور پیدا کرده اند.

محمد خزاعی امروز، ۲۶ شهریورماه در سومین جشن مهر سینمای ایران و آیین تجلیل از منتخبان سینمایی گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با بیان اینکه گیلان و مازندران پس از تهران مهمترین فضا برای سینمای ایران هستند، اظهار کرد: با بررسی آثار تولید شده در حوزه سینما و تلویزیون می بینیم که بیشترین لوکیشن ها در این دو استان است.

وی با اشاره به اهمیت گیلان از حیث هنرمندان و فیلم سازان و موسسات هنری، افزود: گیلان بیشترین میزبانی را برای تولید آثار هنری و سینمایی کشور دارد و لذا خدمات ویژه ای را برای این استان در نظر گرفتیم.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه اولین تهیه کننده استانی مجوز فیلم سینمایی کودک و نوجوان را دریافت کرده و مشغول کار است، گفت: هم تهیه کننده و هم کارگردان این اثر استانی است.

خزاعی یکی از وعده های خود در سفر به استان ها را برداشتن رانت فیلم سازی در مرکز و ارائه تسهیلات ویژه برای کارگردانان و تهیه کنندگان شهرستانی دانست و بیان کرد: امیدوارم این نگاه در دولت چهاردهم نیز پیگیری شود.

وی از افتتاح سه سالن سینما در شهرستان بندرانزلی طی سفر امروز خبر داد و تاکید کرد: در آغاز دولت سیزدهم فقط ۹ سالن سینمای فعال در گیلان داشتیم و اکنون به ۱۵ سالن رسیده که نشان دهنده رشد ۶۷ درصدی است؛ به زودی چهار سالن سینمای جدید را در گیلان افتتاح خواهیم کرد.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به قدمت سینما خورشید رشت، اضافه کرد: طی سه سال گذشته در حوزه زیرساخت فرهنگ و هنر فضای خوبی را رقم زدیم؛ این در حالی است که تا سال ۱۴۰۰، سینمای ایران به دلایل مختلفی همچون کرونا و کوچ هنرمندان به سمت پلتفرم ها ورشکسته بود، اما اکنون سینماداران به دنبال توسعه سالن ها هستند و دیگر تغییر کاربری نمی خواهند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی اقتصاد سینمای ایران وضعیت خوبی دارد، خاطرنشان کرد: فقط به دنبال سینمای کمدی نیستیم و باید فیلم های اجتماعی در همه ژانرها از جمله تاریخی، فانتزی، انقلاب و دفاع مقدس و دینی در دستور کار قرار بگیرد.

خزاعی یکی از مشکلات تولیدات سینمایی را عدم برقراری ارتباط با نسل امروز دانست و ادامه داد: شرایط برای تولید فیلم هایی فراهم شده که بتواند با نسل جدید ارتباط برقرار کند؛ متاسفانه فیلم کودک و نوجوان و دفاع مقدس و دینی را برای خودمان می سازیم و لذا باید زبان مشترک با مخاطب را پیدا کنیم.

رئیس سازمان سینمایی یکی از پربارترین حوزه های اقتصاد در دولت سیزدهم را اقتصاد سینما دانست و گفت: تامین اقتصاد سینما، شرط توسعه حوزه سینماست؛ خوشبختانه سرمایه گذارانی که از سینما کوچ کرده بودند، باز گشته اند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته نگاه جدی به استان ها را آغاز کردیم و برای اولین بار ۶ فیلم ساز استانی در جشنواره بین المللی فجر حضور داشتند، گفت: شعار من توجه به استان ها و خدمت به همه استعدادهاست و امیدوارم در جشنواره فیلم فجر امسال حداقل ۱۰ کارگردان استانی داشته باشیم.

خزاعی با تاکید بر لزوم حمایت از فیلم های استانی، اضافه کرد: برای ۱۰ فیلم در بنیاد فارابی برنامه ریزی کردیم و هر فیلم هفت میلیارد تومان کمک دریافت خواهند کرد لذا از بین بیش از ۱۰۰۰ فیلم ساز که درخواست مجوز کارگردانی داشتند، ۱۲۶ کارگردان را انتخاب کردیم و آثارشان را دیدیم که ۷۵ درصد آنان از استان ها بودند.

وی با اشاره به تجهیز دفاتر سینمایی در استان ها، ادامه داد: بیشترین سفر استانی را داشتم و به ۸۰ شهرستان رفتم و از نزدیک با دغدغه اهالی هنر و سینما آشنا هستم و می دانم که اگر امکانات به صورت عادلانه در سطح کشور تقسیم شود، همه از آن بهره مند خواهند شد.

رئیس سازمان سینمایی آثار فیلم سازان کوتاه را قابل اعتنا دانست و تصریح کرد: نسلی نو، متفکر و متعهد برای سینمای ایران در راه است و فیلم سازان خوبی در ژانرهای مختلف ظهور و برور پیدا کرده اند که هم آبروی سینمای داخلی و هم افتخار سینمای ایران در عرصه جهانی خواهند بود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.