پازلی حل نشده در بازار موبایل ایران | آیفون ۱۲ پیشتاز شد!

گسترش نیوز دوشنبه 26 شهریور 1403 - 20:32
خرید آیفون ۱۲ ممکن است هزینه بیشتری نسبت به آیفون ۱۳ به همراه داشته باشد.

قیمت آیفون ۱۲ نسخه ۱۲۸ گیگ، به عنوان مثال در فروشگاه‌های اینترنتی تا ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده اما می‌شود با هزینه کمتر، سراغ آیفون ۱۳ نسخه ۱۲۸ گیگ رفت.

قیمت آیفون ۱۲ نسخه ۲۵۶ گیگ به ۴۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده و این یکی هم فاصله قیمت زیادی با آیفون ۱۳ نسخه ۲۵۶ گیگ ندارد.  

آیفون ۱۱ که یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های اپل در ایران است، کف قیمت ۳۵ تا ۳۶ میلیون تومانی را تجربه می‌کند. خرید آیفون ۱۳ پرو مکس، اما می‌تواند تا ۱۳۵ میلیون هزینه داشته باشد. قیمت روز آیفون در بازار موبایل را که مربوط به امروز دوشنبه ۲۶ شهریور می‌شود در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

شایان ذکر است که کمی از تاریخچه این گوشی محبوب بیشتر بدانیم. در سال ۲۰۲۰ اپل با کمی تاخیر از آخرین سری گوشی‌های هوشمند خود رونمایی کرد. آیفون ۱۲ در سه مدل مینی، اصلی، پرو و پرو مکس معرفی شد. اپل پردازنده A۱۴ Bionic خود را سریعترین پردازنده گوشی، در تمام دوران اعلام کرد. 

پرچم‌دارهای اندروید چند قابلیت بیشتر از سری آخر آیفون دارند. اکثراً از نرخ بروزرسانی صفحه (refresh rate) بالاتر پشتیبانی می‌کنند که باعث روان‌تر شدن کارکرد دستگاه می‌شود. برخی نیز شارژ سریع، باتری بزرگ، دوربین‌های بسیار خوب و قابلیتی جالب به نام Reverse Wireless Charging دارند.

به هرحال، یک چیزی که بی‌شک از iPhone ۱۲ نصیبتان می‌شود، کارکرد فوق‌العاده آن است. اپل می‌گوید «سریع‌ترین تراشه‌ای که در تمام دوران داخل یک گوشی هوشمند بوده». آیفون ۱۲ چیپ اسنپدراگون ۸۶۵ در OnePlus ۸T و عملکرد Asus ROG Phone ۳ را شکست داده است. حتی رقابتش با پرچم‌داران ۲۰۲۱ اندروید نیز بسیار نزدیک بوده است.

قیمت آیفون امروز:

مدل قیمت
آیفون ۱۳ نسخه CH (۱۲۸ گیگابایت) ۴۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان
آیفون ۱۳ نسخه CH (۲۵۶ گیگابایت) ۴۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان
آیفون ۱۳ پرو CH (۲۵۶ گیگابایت) ۱۰۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
آیفون ۱۱ (۶۴ گیگابایت) ۳۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
آیفون ۱۲ (۱۲۸ گیگابایت) ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
آیفون ۱۲ (۲۵۶ گیگابایت) ۴۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
آیفون ۱۳ پرو مکس نسخه CH (نسخه ۵۱۲ گیگابایت) ۱۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان
آیفون ۱۳ پرو مکس نسخه CH (نسخه یک ترابایت) ۱۳۵ میلیون  تومان
آیفون SE مدل ۲۰۲۲ (نسخه ۱۲۸ گیگابایت) -

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.