قهرمان جنگ غزه

نامه نیوز دوشنبه 26 شهریور 1403 - 21:31
امروز شاهد ظهور یمن به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای هستیم که چون جبهه‌ای است که معادله‌سازی می‌کند و توانسته متغیر مهم جنگ غزه باشد. تا به امروز یمن قهرمان جنگ غزه است که با دست خالی و بدون هیچ توانایی اقتصادی سعی کرد از ظرفیت‌های خود برای جلوگیری از کشتار هم‌کیشان خود در فلسطین استفاده کند و تمام مخاطرات آن را نیز به جان بخرد.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز صبح تو در سرمقاله خود به قلم محبوبه نیاورانی نوشت:

با گذشت سیصدوچهل‌ویک روز از جنگ غزه که حتی قتل‌عام کودکان، زنان و غیرنظامیان و بمباران آواره‌های جنگی نتوانسته سکوت کشورهای عربی را در قبال جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی بشکند، یمن تنها کشور عربی است که سینه سپر کرده و یک‌تنه تمام محاسبات این جنگ را به هم ریخته و هر روز یک غافلگیری برای رژیم غاصب دارد. یمنی که خود جنگ‌زده است و به تازگی از جنگ با ائتلافی آمریکایی - سعودی رهایی یافته، از آغاز جنگ غزه از پا ننشسته و برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین از تمامی ظرفیت‌های خود استفاده کرده است. از توقیف کشتی‌های روانه به سمت بنادر اسرائیل گرفته تا شاهکار جدیدش که ساکنین اراضی اشغالی را در بهت و حیرت فرو برده است.

غافلگیری جدید یمن، موشک رادارگریزش بود که تا قلب تل‌آویو پیش رفت و موفقیت جدیدی برای جبهه مقاومت به ثبت رساند. موشک یمنی از فاصله دو هزار کیلومتری با پرواز از فراز سه ناو موشکی آمریکایی و فرانسوی و عبور از سیستم چند لایه سپر موشکی اسرائیل، توانست طلسم گنبد آهنین را بکشند، بیش از نیمی از اسرائیلی‌ها را به پناهگاه بفرستد و صحنه هالیوودی خلق کند. بیش از 20 موشک توسط پدافندهای اسرائیلی برای رهگیری موشک بالستیک یمنی شلیک شدند؛ اما هیچ‌یک نتوانستند موشک یمن را ساقط کنند. هرچند نتانیاهو بعد از این حمله موشکی زمین به زمین، یمنی‌ها را تهدید به پرداخت هزینه سنگین کرده است؛ اما حضور بیش از یک میلیون یمنی در خیابان‌های صنعا برای این حمله موفقیت‌آمیز جواب دندان‌شکنی به این تهدید بود. آن هم مردمی که سال‌ها در محاصره زمینی، هوایی و دریایی بودند که این محاصره منجر به قحطی گسترده و شیوع بیماری در یمن شد؛ اما این مردم تسلیم نشدند و با دست خالی مقاومت کردند و پیروز شدند. امروز هم یمن توانسته با وجود ناوهای آمریکایی و حتی حملات هوایی آمریکا و انگلیس به داخل خاکش، دریای سرخ را در دستانش بگیرد و راه هرگونه کشتی به سواحل اراضی اشغالی را مسدود کند تا جایی که فرمانده سنتکام در نامه‌ای محرمانه به وزیر دفاع آمریکا نوشت: «مداخلات نظامی غرب در دریای سرخ به منظور جلوگیری از حملات یمنی‌ها به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی به شکست انجامیده‌ است.» فرمانده مأموریت دریایی اتحادیه اروپا (اسپیدس) در دریای سرخ هم طی نشستی محرمانه در بروکسل اعتراف کرد: «مدرن‌ترین سامانه‌ها در برابر یمن عاجز است.» حقیقتی که روز گذشته نیز با عبور موشک یمنی از گنبد آهنین ثابت شد. ارتش یمن بعد از حمله زمینی ارتش اسرائیل به نوار غزه اعلام کرد که در حمایت از مقاومت و مردم فلسطین در این منطقه، کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی را که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند، هدف قرار خواهد داد و طی این مدت، علاوه بر هدف قرار دادن این کشتی‌ها، شماری را نیز توقیف کرده است که در اثر این حملات، بندر ایلات را از کار انداخته و خسارت اقتصادی زیادی به رژیم غاصب تحمیل کرده است و اخیرا نیز به‌طور نمادین جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام را در یکی از کشتی‌های توقیف شده برگزار کرده‌اند.بنابراین این رژیم اسرائیل است که باید از حملات یمنی‌ها بترسد و در واقع حمله دیروز، تست موشک فراصوت جدید یمنی‌ها بود و آنها در آستانه یک‌سالگی طوفان‌الاقصی، خود را برای حملات گسترده‌تر به تل‌آویو آماده کرده‌اند. 

همچنان‌که سید عبدالملک الحوثی روز گذشته بعد از این حمله موشکی تأکید کرد: «غافلگیری‌های آتی بزرگ‌تر خواهد بود، ان‌شاءالله.» امروز شاهد ظهور یمن به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای هستیم که چون جبهه‌ای است که معادله‌سازی می‌کند و توانسته متغیر مهم جنگ غزه باشد. تا به امروز یمن قهرمان جنگ غزه است که با دست خالی و بدون هیچ توانایی اقتصادی سعی کرد از ظرفیت‌های خود برای جلوگیری از کشتار هم‌کیشان خود در فلسطین استفاده کند و تمام مخاطرات آن را نیز به جان بخرد.

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.