رسوایی اخلاقی دیگر در بی بی سی

صدا و سیما دوشنبه 26 شهریور 1403 - 21:37

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما  هیو ادواردز مشهور ترین مجری خبر یا خبرخوان رسانه دولتی انگلیس بی بی سی، به جرم ارتکاب به اعمال منافی عفت و فساد اخلاقی در دادگاه به شش ماه حبس تعلیقی و هفت سال قرار داشتن زیر نظر مداوم پلیس محکوم شد.  


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، سریال رسوایی ها و فساد اخلاقی در رسانه دولتی انگلیس بی بی سی با فاش شدن جرایم مجری مشهورش "هیو ادواردز"، وارد قسمت تازه ای شده است.
همکاران "هیو ادواردز"، مجری پیشین بی بی سی که با پول تصاویر مستهجن جنسی و برهنه از کودکان کم سن و سال تهیه می کرد می گویند مسئولان بی بی سی ، از فساد او آگاه بودند اما تلاش می کردند با لاپوشانی از او محافظت کنند.
با این که پلیس انگلیس پاییز پارسال، هیو ادواردز را بازداشت و وی را به سوء استفاده جنسی از کودکان متهم کرد اما بی بی سی تا اوایل امسال که اواستعفا داد، هر ماه حقوق سالانه 479 هزار پوندی اش را پرداخت.
"تیموتی داگلاس دیوی مشهور به تیم دیوی "( Tim Davie)، مدیرعامل بی بی سی در واکنش به این رسوایی گفت:" ما خیلی بهت زده شدیم زیرا ما از جزئیات اتهام ها که این روزها منتشر شد، آگاه نبودیم. این جرایم خیلی تکان دهنده اند اما درباره قطع دستمزد وی، موانع قانونی وجود داشت ضمن این که ما باید از کارکنانمان، در زمان بررسی اتهام ها در پلیس، حفاظت می کردیم."
راجر بولتون فعال رسانه ای در این باره می گوید: این پرونده هشداری است درباره ضرورت نظارت بیشتر بر رفتارهابه ویژه رفتار افراد مشهور
"هیو ادواردز" 63 ساله ، دارای پنج فرزند، 40 سال در بی بی سی به عنوان خبرخوان ومجری کار و شماری از مهم ترین مراسم کشوری همچون انتخابات عمومی و سلطنتی، از جمله مراسم مرگ ملکه پیشین انگلیس و تاجگذاری شاه جدید این کشور را گزارش کرده است.
او پارسال برای 160 بار مجری گری در بی بی سی، حدود 477 هزار پوند دستمزد گرفت. کایر استارمر نخست وزیر انگلیس درباره رسوایی در این رسانه وابسته به دولت می گوید:" درباره هیو ادواردز باید بگویم که من نیز همچون دیگر افراد مرتبط با این ماجرا، جا خوردم و متاسف شدم."
همکاران "هیو ادواردز" که به جرم اعمال منافی عفت و فساد اخلاقی در دادگاه به شش ماه حبس تعلیقی محکوم شد می گویند او در زمان استراحت خود در اتاق خبر بی بی سی، درباره فساد جنسی اش صحبت و پیامک ردل و بدل می کرد و همکاران بارها در این باره، به مسوولان بی بی سی اطلاع داده بودند اما آنان تمایل نداشتند این موضوع برملا و این رسوایی آشکار شود.
زنجیره فساد اخلاقی در بی بی سی حلقه های بسیار دارد، پر واکنش ترین آنها پرونده جیمی سویل مجری مشهور بی بی سی است که دهها فقره سوء استفاده و تجاوز جنسی او حتی به کودکان خردسال در ساختمان ها و استودیوهای بی بی سی بر ملا شد. استیوارت هال مجری مشهور بی بی سی یکی دیگر از مجرمان سوء استفاده جنسی از کودکان است و دیوید موندی هنگام بازداشتش به دست نیروهای مبارزه با جرایم انگلیس 58 هزار تصویر مستهجن و تجاوز جنسی از کودکان در خانه اش کشف و ضبط شد.
تونی هال مدیر کل سابق بی بی سی می گوید آزار جنسی کودکان در این سازمان صفحه تاریک در تاریخ بی بی سی است. صفحه تاریکی که ظاهرا با پرونده های جدید سیاه تر شده است.

 

 


شات لیست
1 – تیم دیوی – مدیر عامل بی بی سی
2 – کایر استارمر – نخست وزیر انگلیس
3 – راجر بولتون – فعال رسانه ای
----

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.