متخصص زبان بدن: پوستکوگلو به تاتنهامی‌ها دروغ گفت!

ورزش سه دوشنبه 26 شهریور 1403 - 22:26
یک کارشناس باتجربه زبان بدن، مصاحبه پس از بازی سرد آنگه پوستکوگلو، سرمربی تاتنهام، را تحلیل کرده و معتقد است که این مربی استرالیایی واقعاً باور ندارد که در این فصل بتواند جامی کسب کند.

به گزارش "ورزش سه"، پس از شکست ۱-۰ تاتنهام مقابل آرسنال در روز یکشنبه، وقتی که یک خبرنگار اسکای اسپورت از پوستکوگلو پرسید آیا می‌تواند در فصل دوم خود در این باشگاه جامی کسب کند یا خیر، با جواب غیرمنتظره‌ای مواجه شد

پوستکوگلو با عصبانیت پاسخ داد: «بله، قطعاً. من باید به سوال پاسخ طولانی‌تری دهم یا شما می‌خواهید همچنان سوال بپرسید؟»

من معمولاً زود جام نمی‌برم، همیشه در سال دوم جام‌ها را می‌برم. هیچ چیز تغییر نکرده است. من چیزی نمی‌گویم مگر اینکه به آن باور داشته باشم.»

پوستکوگلو از نظر آماری درست می‌گوید: او در فصل دوم خود با تیم‌های ساوت ملبورن، بریزبن رور، یوکوهاما اف مارینوس و سلتیک جام‌هایی کسب کرده است. این مربی استرالیایی همچنین در فصل اول خود با سلتیک، لیگ برتر اسکاتلند و جام لیگ اسکاتلند را برد.

اما فشار برای موفقیت در فصل دوم با تاتنهام در حالی که این باشگاه بدترین شروع خود در لیگ برتر از فصل ۱۶-۲۰۱۵ را تجربه می‌کند، بسیار زیاد است.

با وجود اینکه پوستکوگلو پس از شکست در دربی شمال لندن چهره‌ای مقاوم نشان داد، دارن استانتون، کارشناس زبان بدن بریتانیایی، معتقد است که این مربی می‌داند که نمی‌تواند به وعده خود برای کسب جام عمل کند.

در واقع، استانتون به جرات معتقد است که پوستکوگلو به دلیل حرکات سرش در طول مصاحبه احساس «خشم و شرم» می‌کرد.

2082137

استانتون گفت: «وقتی پوستکوگلو به پایین نگاه می‌کند، این زمانی است که باید فکر کند چگونه به سوالات پاسخ دهد. افرادی که به بالا نگاه می‌کنند تمایل دارند چیزها را سریع‌تر پردازش کنند، اما چون فوتبال یک ورزش بسیار احساسی است، متوجه خواهید شد که بیشتر مربیان و بازیکنان به پایین نگاه می‌کنند تا به احساسات خود دسترسی پیدا کنند، که در زبان بدن به عنوان «کینستتیک» شناخته می‌شود. سپس پوستکوگلو کل سر خود را به سمت راست حرکت می‌دهد، که یک ژست نشان‌دهنده شرم است. او نشانه‌هایی از خشم و شرم نشان می‌دهد، او از خودش و مصاحبه‌کننده عصبانی است.»

استانتون همچنین لحظه‌ای که پوستکوگلو ادعای جسورانه خود را برای کسب جام به مصاحبه‌کننده اسکای اسپورت مطرح کرد، تحلیل کرد.

او به سرعت به یک ویژگی فیزیکی از سرمربی تاتنهام اشاره کرد که ثابت می‌کرد این مربی استرالیایی سعی دارد «فریبکارانه» عمل کند.

استانتون گفت: «اگر دقت کنید، او تماس چشمی طولانی با مصاحبه‌کننده برقرار می‌کند و پلک زدنش افزایش می‌یابد، که به معنای افزایش اضطراب و احساسات است. وقتی افراد سعی می‌کنند دروغی بگویند، تماس چشمی را بیشتر می‌کنند. تماس چشمی طولانی راهی است که پوستکوگلو سعی دارد مصاحبه‌کننده را متقاعد کند که او مطمئن است که در سال دوم خود در تاتنهام جام‌هایی را خواهد برد. این تماس چشمی طولانی در هیچ بخش دیگری از مصاحبه دیده نمی‌شود و به عنوان عمل فریبکارانه شناخته می‌شود.»

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.