جامعه اهل سنت و شیعه سمبل اتحاد و وحدت در کشور هستند

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 26 شهریور 1403 - 23:35
مدیر مرکز اسلامی استان فارس اظهار کرد: جامعه اهل سنت خصوصاً در فارس به عنوان یک مجموعه واحد در یک وحدت مثال‌زدنی با برادران شیعه به عنوان سمبل اتحاد و وحدت در کشور شناخته می‌شوند.

مراسم جشن هفته وحدت با حضور مسلمانان شیعه و سنی شیراز،‌ علما و فضلا و مسئولان ارشد استان فارس امشب، ۲۶ شهریورماه در مسجد رسول‌ اکرم(ص) اهل سنت شیراز برگزار شد.

مدیر مرکز اسلامی استان فارس در این مراسم با بیان گزارش جامعی از وضعیت اهل سنت و جماعت استان فارس گفت: جماعت و علمای اهل سنت به ویژه در استان فارس به عنوان یک مجموعه واحد متحد و هماهنگ با سایر اجزای جامعه در یک وحدت مثال‌زدنی با برادران تشیع، مسئولان، مدیران و روحانیت شیعه به عنوان یک الگو و سمبل اتحاد و وحدت در کشور شناخته می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد لقمان مدیح با بیان اینکه یک مسیر بسیار امیدوارکننده و درخشان در پیش روی این جامعه قرار دارد، گفت: در حوزه داخلی، بین‌المللی و در کلیه مسائل مهم جامعه ایران، امت اسلامی بسیار فعال و هوشمند مسیر را دنبال می‌کند.

مدیح، نقش علمای اهل سنت و جماعت استان فارس را مثال‌زدنی دانست و افزود: همراهی دلسوزانه، همراه با محبت، شفقت، صداقت و یک‌رنگی از ویژگی این عالمان بزرگ و سترگ است، همچنین در کنار علما و نخبگان اهل سنت مسئولان در پی این طریق نقشی بی‌بدیل دارند.

با وحدت امت اسلامی مشکلات حل خواهد شد

امام جمعه اهل سنت شیراز نیز در این مراسم پس از تبریک به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص)، اظهار کرد: وحدت ما برگرفته از قرآن کریم و سنت رسول‌الله (ص) است. همان وحدتی که رسول اکرم (ص) پس از مهاجرت از مکه به مدینه بین مسلمانان به وجود آوردند.

شیخ عبدالواحد خواجوی تصریح کرد: کشور ایران و استان فارس اهل وحدت و انسجام است و اگر می‌خواهیم اسلام پیروز شود، باید تابع سنت رسول اکرم(ص) باشیم.

وی با تأکید بر نجات مردم مظلوم غزه و فلسطین از ظلم رژیم صهیونیستی، بیان کرد: نجات غزه و مردم مظلوم فلسطین هدف ماست و اگر امت اسلامی با هم وحدت داشته باشند مشکل امت اسلام حل خواهد شد.

خواجوی ادامه داد: منتظر پیروزی و موفقیت مردم مظلوم و بی‌دفاع هستیم و می‌دانیم جبهه مقاومت و کشور ایران که از هیچ‌گونه سعی و تلاشی دریغ نخواهد کرد.

اختلاف برابر با سقوط است

مدیر مدرسه دینی اوز هم در این برنامه ضمن تشکر از مسئولان که برادران اهل سنت خود را مورد لطف و عنایت خویش قرار داده‌اند، گفت: راه سعادت این است که همه در آرزوی هدایت هستیم؛ هدایتی که قرار است از برکت آن به تقوای الهی دست پیدا کنیم؛ تقوایی که قرار است به فضل الهی از برکت آن در معیت خداوند قرار بگیریم؛ تقوایی که از برکت آن انسان مقبول خداوند قرار می‌گیرد و محبوب خدا می‌شود و البته با رعایت آن انسان به خود مراقبتی دست پیدا می‌کند و صاحب بصیرت می‌شود؛ بصیرتی که با آن می‌تواند نقشه‌های دشمن را شناسایی کرده و راه حق را دریابد و با شناخت خود در کمال عزت به اهداف بلند دست پیدا کند.

شیخ صالح انصاری تصریح کرد: تقوا توصیه و وصیت خداوند به اهل کتاب، امت اسلامی و پیامبرش بوده است؛ این تقوا که تکلیف الهی است محکوم به حد توان ما است و خداوند فرمود در حد توان خود تقوای الهی را رعایت کنید، البته در حفظ وحدت، برادری، دوری از تفرقه و اختلاف باید کاملاً حق تقوا رعایت شود زیرا اختلاف برابر با سقوط است.

وی ادامه داد: قرآن نتیجه وحدت و برادری را روسفیدی معرفی می‌کند و نتیجه اختلاف را روسیاهی می‌داند، بنابراین برای رو سفیدی راهی به جز اخوت و برادری وجود ندارد.

انصاری پس از درود به کسانی که در کنار مجاهدان غزه و فلسطین ایستادند، اظهار کرد: آن کسی که در کنار مظلوم می‌ایستد در واقع در کنار خدا ایستاده است. وقتی که اصحاب کهف برای حفظ ایمانشان قیام کردند سگی با آنان همراه شد؛ در قیام مردم فلسطین، سگ‌های بی‌دین در مقابل مردم مظلوم غزه قرار گرفته‌اند. باید گفت سگ اصحاب کهف صد شرف به کسانی دارد که ادعای علم، دانش و فرهنگ می‌کنند اما با ظلم و ظالم همراه می‌شوند.

وحدت رمز عزت امت اسلامی است

رئیس هیات امنای مسجد رسول اکرم(ص) اهل سنت شیراز نیز در این مراسم بیان کرد: به مناسبت این روز گرد هم جمع می‌شویم تا بر اهمیت وحدت تاکید کنیم. وحدتی که رمز عزت امت اسلامی و عامل اصلی موفقیت ما در جهان پر مخاطره امروز است.

یعقوب خرسند مسجد رسول اکرم(ص) را به عنوان یکی از مساجد و مراکز مهم دینی دانست که  همواره در راستای وحدت و همبستگی شناخته شده است و این رویکرد جزو سیاست‌های کلان و استراتژیک مسجد است.

وی بیان کرد: در حوزه فعالیت‌های اجتماعی مسجد در سال گذشته جلسات متعددی برگزار کرده‌ و در انتخابات مختلف همواره نقش خود را ایفا کرده است.

خرسند از مسئولان تقاضا کرد از ظرفیت نیروهای اهل سنت بر اساس تخصص در مسئولیت‌های مختلف استفاده کنند و افزود: این رویکرد نه تنها موجب تأمین رضایت جامعه اهل سنت می‌شود بلکه به نفع همه خواهد بود، چرا که پیشرفت و توسعه نیاز به مشارکت همه اقشار جامعه در اداره امور عمومی کشور است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.