خبر خوش وزارت کشاورزی| شکر ارزان شد؟

گسترش نیوز دوشنبه 26 شهریور 1403 - 23:42
مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر عدم وجود کمبود شکر در بازار، اعلام کرد که حداکثر تا دو هفته آینده باید قیمت تمامی شکرهای بسته‌بندی شده درج شود.

شکر جزء مواد اولیه اصلی بسیاری از واحدهای تولیدی صنعت غذاست که تاکنون چالش‌های بسیاری را برای عرضه‌کنندگان اصلی داشته است و این باعث می‌شود که در خرده فروشی‌ها شکر وجود نداشته باشد یا حتی به قیمت بالاتری به فروش برسد و به روی برخی شکرهای بسته‌بندی شده نیز هیچ قیمتی درج نشده است.

نرخ-شکر

در این باره رضا کنگری- رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی- در حالی که چالش اصلی را شیوه توزیع می‌داند اظهار کرد: اسفندماه که سامانه بازارگاه احیا شد، محور اصلی که بنکداران است از هیچ کجا تامین نمی‌شوند و در این بازارگاه بحث تولید دیده شده و تامین از طریق واسطه‌ها انجام می‌شوند. خریداری‌ها با قیمت ۴۱ الی ۴۲ هزارتومان انجام می‌شود در حالی که قیمت مصوب شده ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان است که باید تامین و عرضه شود و با قیمت ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان به دست مصرف‌کننده نهایی برسد. متاسفانه این اتفاق هنوز نیفتاده است.

وزارت جهاد کشاورزی: کمبود شکر نداریم

مدیرکل نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی ضمن تاکید بر اینکه کمبودی در زمینه قند و شکر وجود ندارد مطرح کرد: مصوبه اصلاح نحوه توزیع شکر به تصویب ستاد تنظیم بازار رسیده است. ستاد تنظیم بازار مصوبه‌ای داده است که مجوز توسط اصناف صادر شود و مباشرین توزیع کنند. نکته مهم این است که درج قیمت بر روی شکرهای بسته‌بندی شده الزامی است و نهایتا تا دو هفته دیگر باید این درج قیمت به‌طور کامل صورت گیرد.

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.