پرسپولیس با وینگر آفریقایی تمام کرد

گسترش نیوز سه شنبه 27 شهریور 1403 - 00:02
اصرارهای گاریدو برای جذب یک وینگر جدید تمامی ندارد و ظاهرا عزم او برای این هدف کاملا جزم است. مدیریت باشگاه نیز از این نیاز وی خبر دارد و قصد دارد آخرین خرید پرسپولیس را به این شکل رقم بزند. چندین گزینه برای این منظور در نظر گرفته شده است ولی یکی از بازیکنان خارجی در نزدیکی درب ورودی باشگاه پرسپولیس قرار دارد. مذاکرات به خوبی پیش رفته و توافقات شخصی نیز حاصل شده تا سرانجام سرمربی اسپانیایی به مراد دلش برسد و مهم ترین نیاز نقل و انتقالاتی وی برآورده شود.

باشگاه پرسپولیس که کار خود را در لیگ نخبگان به طور رسمی و برابر الاهلی عربستان استارت زد، حالا تمام تمرکز خود را روی مسئله نقل و انتقالات و جذب آخرین شکار خود در این مقطع از فصل معطوف کرده است.

خوان کارلوس گاریدو به دلیل جدایی برخی بازیکنان خود و وقوع برخی مصدومیت‌ها، از همان پیش فصل روی مسئله جذب وینگر تاکید ویژه داشت. چندین گزینه داخلی و خارجی برای این منظور لحاظ شدند اما هرکدام به دلایلی قرمزپوش نشدند تا دغدغه های سکاندار باشگاه پرسپولیس بر قوت خود باقی بماند.

علی قلی زاده احتمالا سرشناس ترین گزینه نقل و انتقالات پرسپولیس بود اما زمینه لازم برای انتقال این وینگر خوش تکنیک به پرسپولیس فراهم نشد تا وی همچنان به عنوان عضوی از باشگاه فوتبال لخ پوزنان لهستان به کار خود ادامه دهد. پس از منتفی شدن انتقال قلی زاده، گزینه های دیگری مطرح شدند که شرایط لازم برای برآورده کردن خواسته گاریدو مهیا نشد.

در هفته های گذشته حتی نام مهرداد محمدی نیز مطرح شد اما این بازیکن جوان در نهایت آبی پوش ماند تا انتقال بزرگ سال رخ ندهد. آینده مهرداد به دلیل خروج نامش از استقلال و نحوه برخورد مدیران باشگاه کمی مبهم شده بود اما او ترجیح داد که قراردادش تمدید کند.

باشگاه استقلال از جدایی دائمی وینگر تکنیکی و سریع خود ترس زیادی داشت و شایعات پیوستن به پرسپولیس نیز روز به روز داغ تر می‌شد. فرشید سمیعی در سکوت خبری باب مذاکره را با محمدی باز کرد و موفق به جلب رضایت او شد تا در نهایت قراردادی جدیدی به امضا برسد. مهرداد می تواند استقلال را در دیدارهای آسیایی همراهی کند و از این بابت مشکلی ندارد.

پس از شکست پروژه جذب وینگر ایرانی، رضا درویش به درخواست گاریدو به دنبال گزینه های دیگر رفت. بازیکنانی از قاره اروپا در لیست سرمربی اسپانیایی پرسپولیس قرار داشتند اما زمینه برای انتقال بازیکن اروپایی فراهم نشد.

گاریدو-تبریز

خیز پرسپولیس برای دومین مراکشی

پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات تابستانی و در راستای پُر کردن جای خالی دانیال اسماعیلی فر، به سراغ یک گزینه مراکشی رفت. ایوب العلود پس از انجام مذاکرات با باشگاه پرسپولیس به توافق رسید و لباس قرمز بر تن کرد. از قضا عملکرد این بازیکن در پیش فصل و همینطور در فصل جدید خوب و رضایت‌بخش بوده و این تجربه به مذاق آقای سرمربی خوش آمده است.

حالا گاریدو قصد دارد یک بار دیگر شانس خود را بیازماید و روی یک بازیکن مراکشی دیگر تمرکز کند. گفته می شود که پرسپولیس بنا به پیشنهاد گاریدو، در حال مذاکرات جدی با یک وینگر مراکشی است.

با اینکه وضعیت سهمیه بازیکن خارجی سوخته پرسپولیس به خاطر نبیل باهویی هنوز به‌طور دقیق و رسمی مشخص نیست، به نظر می‌رسد که قرار است به تیم‌های حاضر در رقابت‌های آسیایی یک سهمیه اضافی برای بازیکن خارجی اختصاص یابد. در این صورت، پرسپولیس می‌تواند علاوه بر ۵ بازیکن خارجی فعلی، یک بازیکن خارجی دیگر نیز به خدمت بگیرد.

حسین بادامکی، معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس روز جمعه تصریح کرد که گاریدو هنوز گزینه خارجی جدیدی را به باشگاه معرفی نکرده است. با این حال، به نظر می‌رسد او هنوز به دنبال یک بازیکن خارجی برای پست وینگر است و نام یکی از گزینه‌ها را نیز به باشگاه ارائه داده است.

-مراکش

منتصر در یک قدمی پرسپولیس

با توجه به اینکه گزینه‌های گاریدو معمولاً تجربه بازی در کشورهای شمال آفریقا را دارند یا قبلاً تحت هدایت این مربی بوده‌اند، گزینه جدید او بازیکن فعلی همان باشگاه (ویداد مراکش) است و سابقه همکاری با گاریدو را ندارد.

منتصر لحتمی، وینگر چپ پا و نسبتاً بلندقامت، در تاریخ اول آوریل ۲۰۰۱ متولد شده و اکنون حدود ۲۳ سال و شش ماه سن دارد. او با درخشش در تیم رباط مراکش به شهرت رسید و پس از پیوستن به تیم اصلی این باشگاه، با انتقالی قابل توجه به ارزش یک میلیون یورو (۶۰۰ هزار یورو برای خود او و ۴۰۰ هزار یورو برای باشگاهش) به ترابزون اسپور ترکیه رفت.

در این باشگاه تنها در ۸ بازی و به مدت ۱۳۷ دقیقه در سوپرلیگ ترکیه به میدان رفت و سپس به تیم ویداد مراکش ملحق شد. منتصر در میانه فصل گذشته دوباره به ترابزون اسپور بازگشت و از اواسط ماه جولای امسال (خردادماه) بدون تیم باقی مانده است.

ارزش این بازیکن در سایت ترانسفرمارکت ۶۰۰ هزار یورو برآورد شده است. او تجربه بازی در پست‌های وینگر چپ و راست و همچنین مهاجم سایه را در کارنامه خود دارد. لحتمی در مجموع ۶۷ بازی در لیگ مراکش، ۸ بازی در لیگ قهرمانان آفریقا و ۶ بازی در لیگ فوتبال آفریقا انجام داده است. در کل، او در تمامی مسابقات ۹۵ بازی انجام داده که حاصل آن ۸ گل و ۱۴ پاس گل بوده است.

لحتمی در لیگ قهرمانان آفریقا یک گل به ثمر رسانده و یک پاس گل هم در لیگ فوتبال آفریقا ثبت کرده است و بقیه گل‌ها و پاس‌های او به لیگ دسته اول مراکش مرتبط می شودو در ترکیه آمار به خصوصی بر جای نگذاشته است.

ستاره-مراکش

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.