باید‌ها و نباید‌های خرید کیف و کوله دانش آموزان

صدا و سیما سه شنبه 27 شهریور 1403 - 16:42

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بسیاری از والدین و دانش آموزان در این روز‌ها به مراکز عرضه نوشت افزار و کیف و کوله پشتی مدارس می‌روند تا کیف مورد نظر ود را انتخاب کنند، اما در گفتگویی که با این افراد داشتیم کمتر کسی از استاندارد‌های لازم در قد و وزن کوله پشتی و اثر مستقیم آن بر سلامتی اطلاع داشت.

در این بازدید آقای همایون آبایی عضو انجمن فیزیو تراپی ایران همراه ما بود و دانش آموزان را در انتخاب صحیح کیف و کوله پشتی دانش آموزی راهنمایی می‌کرد 
بنا به گفته این کارشناس فیزیوتراپی کیف و کوله پشتی باید از بالاترین مهره کمری در ناحیه گردن تا پایین‌ترین مهری کمری در لگن را پوشش دهد و اگر کوله پشتی بیشتر از ۳ سانتی متر، پایین‌تر از کمر دانش آموز باشد اختلالات عضلانی و انحراف ستون فقرات را به همراه دارد.
 آبایی با اشاره به بند‌های کوله پشتی گفت: بند‌های کوله پشتی باید حداقل ۵ سانتی متر پهنا داشته باشد و علاوه بر آن دو بند در جلوی قفسه سینه و کمر برای ثابت شدن وزن بار داخل آن وجود داشته باشد تا سنگینی کوله پشتی در بدن تقسیم شود.
همچنین دکتر جعفر جندقی رئیس مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت در این باره گفت: بین ۱۳ تا ۱۸ درصد اختلالات اسکلتی دانش آموزان به انتخاب کیف و کوله‌های آنها ربط دارد و اگر این اختلالات شناسایی نشود می‌تواند فرد را در آینده با مشکلات استخوانی و اختلال رشد همراه کند .
جندقی ادامه داد: ۴۰ درصد اختلالات عضلانی در سنین دبستان قابل درمان است .

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.