گوگل در یک پرونده اروپایی پیروز شد؛ لغو جریمه 1.5 میلیارد یورویی توسط دادگاه

دیجیاتو چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 13:32
البته سایر پرونده‌ها علیه انحصارطلبی گوگل همچنان در جریان هستند. The post گوگل در یک پرونده اروپایی پیروز شد؛ لغو جریمه 1.5 میلیارد یورویی توسط دادگاه appeared first on دیجیاتو.

درحالی‌که اتحادیه اروپا پیش‌ازاین گوگل را به انحصارطلبی در بازار تبلیغات آنلاین و جلوگیری از پیشرفت رقبا در این بازار متهم کرده بود، اما این غول فناوری توانسته در دادگاه حکم را برگرداند و از جریمه ۱.۴۹ میلیارد یورویی بگریزد.

به گزارش بی‌بی‌سی، مقامات اتحادیه اروپا گوگل را متهم کرده بودند که رقبای شخص ثالث خود را از نمایش تبلیغات در جستجوها بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ محروم کرده است. اما بنا بر حکم جدید صادر شده از سوی دومین دادگاه ارشد این اتحادیه، گوگل موظف نیست جریمه سنگینی را که پیش‌تر برای این پرونده تعیین شده بود، بپردازد.

در واقع دادگاه عام اتحادیه اروپا می‌گوید اگرچه بخش عمده یافته‌های کمیسیون اروپا صحیح است، اما جریمه ۱.۴۹ میلیارد یورویی گوگل رد می‌شود.

گوگل تاکنون بیش از ۸.۲ میلیارد یورو جریمه به اتحادیه اروپا پرداخته است

گوگل

در واکنش به صدور این حکم، کمیسیون اروپا اعلام کرده است که درباره گام‌های احتمالی بعدی فکر خواهد کرد. این احتمال وجود دارد که کمیسیون اروپا به‌زودی درخواست تجدیدنظر خود را به دادگاه بالاتر این اتحادیه تقدیم کند.

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا هفته گذشته جریمه ۲.۴ میلیارد یورویی گوگل را به علت سوءاستفاده از سلطه بر بازار سرویس مقایسه خرید تأیید کرد. این غول فناوری از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ به علت نقض قوانین ضد انحصار با بیش از ۸.۲ میلیارد یورو جریمه در اتحادیه اروپا مواجه شده است. برنده‌شدن در این پرونده ۱.۴۹ میلیارد یورویی پیروزی بزرگی برای گوگل محسوب می‌شود.

مقامات اتحادیه اروپا مکرراً گوگل را به انحصارطلبی گوگل در بازار تبلیغات آنلاین و سوءاستفاده از تسلط بر بازار جستجو متهم می‌کنند. درحالی‌که این اتهام‌ها علیه گوگل تاکنون باعث صدور میلیاردها دلار جریمه شده است، اما به نظر می‌رسد این اتحادیه قصد ندارد حکمی مبنی بر تجزیه بخش تبلیغات آنلاین گوگل صادر کند.

اخیراً رگولاتوری بریتانیا نیز در گزارشی اعلام کرده است که کسب‌وکار تبلیغات آنلاین گوگل از برخی تاکتیک‌های ضدرقابتی برای سلطه بیشتر بر بازار استفاده می‌کند. هم‌زمان، دولت آمریکا و وزارت دادگستری نیز اتهام‌های مشابهی را علیه گوگل مطرح کرده‌اند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.