کاهش ارزش پول اسرائیل بعد از حمله پیجری به لبنان

همشهری آنلاین چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 16:14
به دنبال انفجار دسته جمعی پیجرهل در لبنان، شکل اسرائیل در برابر دلار آمریکا سقوط کرد

همشهری آنلاین؛ پس از یک حادثه امنیتی در لبنان که هزاران زخمی برجای گذاشت، شیکل اسرائیل در برابر دلار آمریکا عصر سه شنبه به پایین ترین سطح خود رسید.

شکل اسرائیل با ۳.۸ در هر دلار معامله می شد که از ۳.۷۳ قبل از حادثه بیروت کاهش یافته است. طبق داده‌های تاریخی بانک اسرائیل، این پایین‌ترین نرخ مبادله شکل از ۷ اوت تاکنون است.

به گزارش رسانه‌های محلی، دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم، که معمولاً به عنوان پیجر شناخته می‌شوند، در بیروت و دیگر مناطق لبنان منفجر شدند و چندین نفر زخمی شدند.

خبرگزاری ملی دولتی این رویداد را یک "حادثه امنیتی بی سابقه" توصیف کرد، هرچند جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

برخی از رسانه های محلی حدس می زنند که این انفجارها در نتیجه نقض سیستم های ارتباطی لبنان توسط اسرائیل بوده است.

در حالی که اسرائیل مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است، خبرگزاری ملی گزارش داد که «دشمن اسرائیلی سیستم‌های پیجر را هک کرده است» و از این دستگاه‌ها به عنوان ابزارهای تلفن همراه غیر متصل به اینترنت یاد می‌کند.

پس از انفجار، وزارت بهداشت لبنان از شهروندان خواست تا هر گونه پیجری را که دارند دور بردارند. صلیب سرخ لبنان ۵۰ آمبولانس اضافی و ۳۰۰ تکنسین فوریت های پزشکی را برای کمک به تخلیه افراد آسیب دیده از این حادثه بسیج کرد.

شیکل از زمان بازگشایی بازار روز دوشنبه، در بحبوحه افزایش درخواست‌های اسرائیل برای بازگرداندن ثبات در شمال، در نوسان بود و نگرانی‌ها را در مورد گسترش احتمالی جنگ در غزه، که از اکتبر گذشته تا کنون جان بیش از ۴۱۲۰۰ نفر را گرفته است، تا یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر افزایش داده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.