چرا نیروهای حزب الله نیاز به استفاده از پیجر داشتند؟

همشهری آنلاین چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 16:42
برای بسیاری سوال شده است که حزب‌الله چرا نیاز به استفاده از دستگاه پیجر داشت.

همشهری آنلاین؛ اعضای حزب‌الله لبنان سال‌هاست که از پیجر برای دریافت پیام‌ها استفاده می‌کنند، اما پس از حملات هفتم اکتبر، این دستگاه گسترش بیشتری پیدا کرد.

اما پس از حمله 7 اکتبر و ادامه عملیات ترور اسرائیل که تعدادی از اعضای ارشد حزب الله را هدف قرار داد، استفاده از پیجر ضروری تر شد.

دبیرکل حزب‌الله، رویترز به نقل از سه منبع امنیتی ناشناس نوشت که وسایل ارتباطی منفجر شده جدیدترین مدلی است که حزب الله در چند ماه گذشته آورده است.

رویترز به نقل از سه منبع امنیتی ناشناس نوشت که وسایل ارتباطی منفجر شده جدیدترین مدلی است که حزب الله در چند ماه گذشته آورده است.

در یک سخنرانی در فوریه گذشته خواستار کنار گذاشتن تلفن‌های همراه و «دفن آن‌ها» به دلیل توانایی اسرائیل در جاسوسی از آن‌ها شد و همچنین آن را «عامل» توصیف کرد.

یعقوب الصراف، وزیر دفاع سابق لبنان با رد این که این بمب‌گذاری‌ها یک نفوذ سایبری بوده است، توضیح داد که این نوع تجهیزات دارای کد خاصی است که سازنده آن برای اطمینان از امکان انفجار از راه دور شناخته شده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.