(ویدئو) داستان تلخ چرخ پنجم واکر؛ اختراعی که صنعت خودرو را متحول نکرد

فرارو چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 17:01
بروکس واکر مخترع آمریکایی، در دهه ۱۹۳۰ دستگاهی نوآورانه برای تسهیل پارک موازی خودرو‌ها اختراع کرد. با این حال، این اختراع با وجود نمایش در مجله لایف و ثبت اختراع، نتوانست نظر صنعت خودرو را جلب کند و به تولید انبوه نرسید. در سال ۱۹۸۴ و زمان مرگ واکر، وی حدود ۲۵۰ پتنت به نام خود داشت.

بروکس واکر، یک مخترع آمریکایی بود که در مینیاپولیس متولد شد. اختراعات او شامل پرده‌های ونیزی می‌شد. او مدرک مهندسی مکانیک خود را در سال ۱۹۲۵ از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی دریافت کرده بود.

در دهه ۱۹۳۰، واکر دستگاهی را اختراع کرد که با افزودن یک چرخ پنجم به اتومبیل‌ها، پارک موازی را آسان‌تر می‌کرد. چرخ اضافی در پشت خودرو، با زاویه قائم نسبت به چرخ‌های دیگر، نصب می‌شد. هنگام استفاده، چرخ پنجم وزن قسمت عقب خودرو را از چرخ‌های عقب معمولی آن بلند می‌کرد و به این ترتیب، قسمت عقب خودرو را می‌توانست به صورت جانبی چرخاند.

واکر در سال ۱۹۳۵ برای دستگاه خود، که به عنوان "دستگاه بالابر و تراورس خودرو" توصیف می‌شد، حق ثبت اختراع دریافت کرد. او همچنین دستگاه خود را در حال کار نشان داد و این دستگاه در مجله لایف نیز به نمایش گذاشته شد.

با وجود این، او نتوانست اختراع خود را به صنعت خودرو بفروشد. واکر تا دهه ۱۹۷۰ همچنان تلاش کرد تا دستگاه خود را به بازار عرضه کند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.