گشایش نمایشگاه جهانی صنعت حلال در مالزی

صدا و سیما چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 17:17

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما  بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت حلال با حضور نخست وزیر مالزی، تجار و بلزگانان ۶۶ کشور جهان در کوالالامپور افتتاح شد.
نخست وزیر مالزی با اشاره به اینکه صنعت فراگیر حلال، تکمیل کننده اقتصاد اسلامی است؛ تصریح کرد: تقاضای جهانی برای خرید محصولات و خدمات حلال طبق برآورد کارشناسان تا سال ۲۰۳۰ (شش سال آینده) به مرز پنج تریلیون دلار افزایش می‌یابد.  


بر همین اساس مالزی با جذب ده هزار شرکت خارجی، تعداد غرفه‌های این نمایشگاه را نسبت به سال قبل ده درصد افزایش داد.
دولت مالزی با هدف گذاری فروش ۳/۵ میلیارد رینگیتی، زمینه جذب پانصد هزار بازدیدکننده، تجار و بازگانان خارجی را به منظور توسعه و تقویت صادرات کالا‌های حلال فراهم کرده است.
ده نفر از تجار و بازرگانان ایرانی نیز به عنوان صادر کنندگان صنعت حلال در قالب شرکت‌های گوناگون در بیستمین نمایشگاه جهانی مالزی حضور فعال دارند و در غرفه‌های جداگانه خشکبار، عسل و فرآورده‌های مربوط به آن، انواع صنایع دستی، فرش و شیرینی‌های سنتی و کالا‌های بهداشتی را عرضه کرده اند.
کیفیت و قیمت مناسب محصولات ایرانی در نخستین روز برگزاری این نمایشگاه از سوی مردم مالزی، گردشگران، بازرگانان و تجار خارجی با استقبال خوبی مواجه شد.
بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت حلال به مدت چهار روز در کوالالامپور مالزی برای بازدید بازرگانان، گردشگران و مردم عادی از ساعت ۹ صبح تا ده شب دائر است.
۱) انور ابراهیم - نخست وزیر مالزی
۲) ولی الله محمدی نصرآبادی - سفیر ایران در مالزی
۳) شهروند مالزیایی
۴) غرفه دار ایرانی
۵) غرفه دار ایرانی
۶) بازرگان مالزیایی
۷) غرفه دار ایرانی

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.