میانگین سن شروع به مصرف مواد مخدر در کشور ۲۳ سال است

صدا و سیما چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 18:27

میانگین سن شروع به مصرف مواد مخدر در کشور ۲۳ سال است
 نارنجی‌ها در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در خصوص سن شروع به اعتیاد در کشور گفت: به طور میانگین سن شروع به مصرف در کشور به ۲۳ سال رسیده ولی سن اعتیاد در کشور ۳۳ سال است.


وی افزود: تخمین زده میشود در ایران جمعیتی بالغ بر ۳ میلیون نفر معتاد به طور قطعی وجود دارد.  

نارنجی‌ها با بیان اینکه در کشور حدود ۱۰ درصد از جمعیت معتادان را زنان تشکیل میدهد، اظهار داشت: بیشتر جمعیت معتادان کشور را مردان تشکیل میدهند و درمان اعتیاد بعد از یک سال حدود ۲۰ درصد موفقیت آمیز است.

رئیس درمانگران معتادان صنف شهر تهران با اشاره به اختصاص پیدا نکردن بودجه ۱ درصدی مالیات بر دخانیات به حوزه پیشگیری، گفت: برخی از شرکت‌های تولید دخانیات این مبلغ را نمیپردازند و نیازمند این هستیم که همه دستگاه‌های ذی ربط ورود کنند.  

وی در خصوص ترویج فرهنگ سیگار کشیدن در برخی فیلم‌های سینمای خانگی هم افزود: تهیه‌کنندگان و تولید کنندگان فیلم‌ها به این مسئله توجه نمیکنند و به طور پنهان این موضوع بسیار تاثیر میگذارد.

نارنجی‌ها در پایان با اشاره به رویکرد‌های حمایتی خانواده‌ها از فرزندان خود گفت: فرزندان زیر ۱۸ سال نباید به هیچ عنوان از مشروبات الکلی و مواد دخانی استفاده کنند و علاوه بر آن خانواده‌ها در صورت مشاهده اختلالات روانی در فرزندان خود سریعا به پزشک یا درمانگر مراجعه کنند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.