کمالوندی : طرفین مقابل در اجرای تعهدات برجام کوتاهی می کنند

صدا و سیما چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 21:07

کمالوندی : طرفین مقابل در اجرای تعهدات برجام کوتاهی می کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، در حاشیه اجلاس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و مذاکراتی میان هیئت ایرانی به سرپرستی دکتر کمالوندی معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی با مدیر کل و ارت خارجه ایتالیا با حضور سفیران دو‌طرف برگزارشد . 

کمالوندی گفت: سیاه نمایی های رسانه ای که از یک مبدا خاص انجام می شود نباید حقیقت را وارونه جلوه دهد . 

معاون امور بین الملل سازمان انرژی اتمی افزود : انتظار می‌رود از یک کشور دوست مثل ایتالیا که در جمع کشورهای اروپایی مواضع ایران را مورد اشاره قرار دهند . 

معاون حقوقی سازمان انرژی اتمی با اشاره به سخنرانی رییس سازمان انرژی اتمی افزود : بیشترین بازرسی ها دوره ای توسط آژانس از ایران صورت می‌گیرد و با شفافیتی که ب نامه هسته ای ایران دارد ، سیاهنمایی ها و اخبار منتشره هیچگونه سودی ندارد . 

در ادامه مدیر کل وزارت خارجه ایتالیا گفت : روابط ایران و‌اینالیا تاریخی است و سیاست ایتالیا صلح و‌امنیت و کاهش تنش ها است و با درک موضع ایران‌تلاش خواهد نمود که مواضع مطروحه توسط ایران در جمع کشور های اروپایی مطرح نماید 

توسعه همکاری هسته ای ایران و روسیه 

همچنین میان هیئت ایرانی به سرپرستی دکتر کمالوندی معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی با رئیس و مسئولین موسسه تحقیقاتی دوبنای روسیه صورت گرفت.

در این دیدار در خصوص همکاری‌های علمی و فن آوری در حوزه های مختلف صلح آمیز هسته ای در قالب‌های مختلف چند جانبه ، دو جانبه و پروژه ای گفتگو شد و مقرر گردید با دیدارهای متقابل حوزه های مورد علاقه برای همکاری مشخص و تعیین گردد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.