همایش وحدت شیعه و سنی در بندر دیر برگزار شد

خبرگزاری مهر چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 23:13
بوشهر- به مناسبت هفته وحدت، همایش وحدت شیعه و سنی در پایگاه دریایی انصارالحسین(ع) منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه در بندر دیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ محمد جمالی چهارشنبه شب در همایش وحدت بسیجیان دریایی که در پایگاه انصارالحسین (ع) دیر برگزار شد، اظهار داشت: وحدت در سایه امنیت ایجاد می‌شود و جمع این دو با یکدیگر اقتدار و شوکت را برای کشور به ارمغان می‌آورد.

امام جمعه اهل سنت کنگان افزود: نیروی نظامی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت در میان کشورها است و لازمه موفقیت در سایر زمینه‌ها نیز تقویت قدرت نظامی و نیروهای مسلح است.

وی ناتوانی دشمن در ضربه زدن به کشور را ناشی از قدرت و صلابت نیروهای مسلح دانست و گفت: اگر اسلام در ابتدای شکل‌گیری دارای قدرت نظامی و نیروهای مسلح قوی نبود، امکان ادامه راه تا امروز وجود نداشت و پیامبر اکرم (ص)، قرآن و اسلام را به واسطه جهاد گسترش داد.

تمرکز شیعه و اهل سنت بر نقاط مشترک

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر گفت: در زمینه وحدت باید روی نقاط مشترک از جمله دشمن تمرکز شود.

حجت الاسلام یمینی افزود: علما و اندیشمندان باید محتواهای زیادی در زمینه وحدت و همدلی تدوین کنند.

وی بی‌ان کرد: جامعه اسلامی امروز بیش از هر چیز دیگری به فتواهای همگرا نیاز دارد.

لزوم تدوین و تبیین منشور وحدت اسلامی

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه نیز گفت: باید منشور وحدت اسلامی تدوین و تبیین شود.

حجت الاسلام دولتخواه افزود: باید انتظارات خود از مقوله وحدت را تبیین و راه روشن خود را انتخاب کنیم تا جهان اسلام به سمت قله‌های پیشرفت و سعادت گام بردارد.

وی بیان کرد: باید روح اخوت و برادری در میان مسلمانان تجلی یابد چرا که وحدت میان مسلمانان یک مساله استراتژیک محسوب می‌شود.

همایش وحدت شیعه و سنی در بندر دیر برگزار شد

همایش وحدت شیعه و سنی در بندر دیر برگزار شد

همایش وحدت شیعه و سنی در بندر دیر برگزار شدهمایش وحدت شیعه و سنی در بندر دیر برگزار شدهمایش وحدت شیعه و سنی در بندر دیر برگزار شد

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.