جشنواره تابستانه سبزی، غذا و سوغات در سنجان اراک آغاز شد

خبرگزاری ایسنا پنج شنبه 29 شهریور 1403 - 00:08
جشنواره تابستانه سبزی، غذا و سوغات منطقه سنجان کلانشهر اراک، از ۲۸ تا ۳۰ شهریور در باغات محله قلعه سنجان از ساعت ۱۵ تا ۲۰ همراه با اجرای بازی‌های بومی محلی، نمایش طنز و اجرای موسیقی برگزار می‌شود.

محمد عسگری، رئیس شورای شهر اراک در حاشیه این جشنواره در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این جشنواره به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک و موسسات خیریه برگزار شده است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: از جمله اهداف، گسترش و بازگو کردن هویت‌های شهری و منطقه‌ای به ویژه در بین جوانان است که این هویت با تکرار و تکرار می‌تواند به آیندگان منتقل شود.

عسگری تصریح کرد: در منطقه سنجان از قدیم بحث سبزی کاری و گیوه بافی رونق داشته است. اکنون متاسفانه هویت سنجان رو به خاموشی است و مشاغل این منطقه نیاز به معرفی و احیا دارند که ما نیز به همین دلیل چنین جشنواره‌ای را برگزار کردیم. 

جشنواره تابستانه سبزی، غذا و سوغات در سنجان اراک آغاز شد

جشنواره تابستانه سبزی، غذا و سوغات در سنجان اراک آغاز شد

وی با بیان اینکه ایجاد شور و نشاط اجتماعی در حیطه وظایف سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری اراک و سیاست‌های کلی شورای شهر است گفت: چنین مراسم‌هایی می‌تواند، هویت‌ها را کنار هم نگه دارد.

رئیس شورای شهر اراک افزود: ما باید تلاش کنیم تا پیشینه مناطق تاریخی کلانشهر اراک را به مردم نشان دهیم و روش زندگی، آیین‌ها و سنت‌ها را بازگو کنیم تا هویت را به نسل بعدی منتقل کنیم. 

وی با اشاره به قنوات منطقه سنجان اظهار کرد: در سال‌های گذشته در این منطقه، قنوات و آب‌های فراوانی وجود داشته و مردم از آب قنات برای سبزی کاری و سایر امور استفاده می‌کردند.

عسگری افزود: متاسفانه امروزه در قنوات سنجان، کرهرود و ناصری شهر اراک مشکل و کمبود آب داریم که با جلسات مختلفی که گذاشتیم سعی داریم همین آب فعلی را حفظ کنیم یا حتی دبی آب را بیشتر کنیم.

جشنواره تابستانه سبزی، غذا و سوغات منطقه سنجان کلانشهر اراک تا ۳۰ شهریور پذیرای علاقمندان است.

جشنواره تابستانه سبزی، غذا و سوغات در سنجان اراک آغاز شد

جشنواره تابستانه سبزی، غذا و سوغات در سنجان اراک آغاز شد

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.