پول دارد اما این ۷ ویژگی را ندارد؟ کنسل است!

افکار نیوز پنج شنبه 29 شهریور 1403 - 01:12
حساب بانکی و جیب پرپول هم نمی‌‌واند از آدم‌ها موجوداتی باکیفیت و ارزشمند بسازد. اما اگر فردی را پیدا کردید که این ۷ویژگی را داشت، درگیر میزان ثروتش نشوید.

حقیقتاً چه ویژگی‌هایی باعث می‌شود که فردی، ورای ثروت و موقعیت مادی، شاخص و محبوب شود؟

خصلت‌های مهم‌تر از پول در زندگی هستند. برخی ویژگی‌های شخصیتی شما را ثروتمند‌تر از پول نقد داخل حساب بانکی‌تان می‌کنند. درحقیقت، پول نمی‌تواند همه چیز را بخرد. به خصوص نمی‌تواند ویژگی‌هایی را بخرد که حقیقتاً ارزش یک فرد به آن‌ها وابسته است.

1.همدلی

همدلی بازی را نفع ما عوض می‌کند. همدلی یعنی توانایی گذاشتن خودتان به جای دیگری، درک احساسات او و به اشتراک گذاشتن احساسات خودتان با دیگری. همدلی فراتر از فراهم آوردن نیازهای دیگری است. همدلی یعنی نشان دادن دلسوزی، ایجاد آرامش و عمل کردن به نحوی که دیگران احساس کنید که درک می‌شوند و کم‌تر احساس تنهایی کنند.

2.صداقت

صداقت فضیلتی نادر است، درسته؟ صداقت شاید همیشه چیزی نباشد که دلمان می‌خواهد بشنویم اما قطعاً چیزی است که اغلب به آن نیاز داریم. صداقت، کیفیتی است که پول نمی‌تواند آن را بخرد. صداقت یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های شخصیتی است که فقط انسان‌های فوق‌العاده ارزشمند از آن برخوردار هستند.

3.تاب آوری

زندگی پر از پیش‌بینی‌نشده‌هاست که هر لحظه می‌توانند مسیر ما را منحرف کنند. یک لحظه در اوج‌ایم و لحظه دیگر احساس می‌کنیم که با خاک یکسان شده‌ایم. می‌دانید درباره چه چیزی حرف می‌زنم؟ همه ما طعم گزنده شکست، ناامیدی و برآورده نشدن انتظارات‌مان را چشیده‌ایم. اما همینجاست که فرق آدم‌ها با هم روشن می‌شود. اصلاً مسئله این نیست که چندبار شکست می‌خورید، بلکه مسئله این است که چندبار از جایتان بلند شده‌اید. این یعنی تاب‌آوری. افرادی که کیفیت بالایی دارند توانسته‌اند در این مهارت به استادی برسند.

4.برخورداری از ذهنی باز

ذهن باز یکی از آن خصلت‌هایی است که معمولاً به آن بی‌توجهی می‌شود اما سنگ قیمتی‌ای است که ارزش یک گنجینه را دارد. ما در جهانی متکثر با فرهنگ‌های متنوع، باورها و عقاید متضاد و تنوعی از انتظارات زندگی می‌کنیم.

زیباست که رویکردهای موزییکی در جهان وجود دارد. اما برای اینکه این تنوع پاس داشته شود، نیاز داریم که دیدگاه‌های دیگران را با آغوش باز بپذیریم. روشنفکری نیازی به جیب پر پول ندارد. فقط کافی است که مشتاق باشیم دیگران را بشنویم، از آن‌ها یاد بگیریم و رشد کنیم.

5.قدردانی

آیا می دانستید که بین قدردانی و افزایش شادی ارتباط هست؟ قدردانی می‌تواند تا حد زیادی رفاه ما را تقویت کند. قدردانی صرفاً خوشحال بودن به دلیل برخوداری از مادیات نیست. بلکه به معنی ابعاد معنی قدردانی از ابعاد غیرمادی و معنوی زندگی است. عشق یک خانواده، حمایت دوستان، زیبایی طلوع خورشید و شادی‌ای که از یک خنده نصیب‌مان می‌شود، در زمره چیزهایی است که می‌توانیم قدردان آن باشیم.

6.مهربانی

جهانی را تصور کنید که آدم‌هایش تصمیم می‌گرفتند قدری با هم مهربان‌تر باشند. مهربانی، خصلتی است که هزینه زیادی ندارد اما معنای پرباری دارد. مهربانی یعنی گرفتن دست دیگران، لبخند زدن به دیگران یا صرفاً ماندن در کنار کسی که در آن لحظه به ما احتیاج دارد. ممکن است که حساب بانکی‌تان روی بعضی‌ها اثرات شگفت‌انگیز بگذارد اما مهربانی‌تان غوغا می‌کند! مهربانی روح آدم‌ها را لمس و زندگی‌ها را تغییر می‌دهد. کسانی که برای مهربانی الویت قائل هستند، انتخاب می‌کنند که عشق و مثبت‌اندیشی را انتشار دهند.

7.شرافت

شرافت ستون فقرات فردی با ویژگی‌های ارزشمند است. شرافت یعنی دفاع از ارزش‌ها و باورها، حتی وقتی که انتخاب شما، انتخاب رایج و محبوبی نیست. شرافت با صداقت هم ارتباط دارد و یعنی با خود صادق بودن و سر قول و حرف ماندن. قانون طلایی: با دیگران طوری رفتار کن که دوست داری دیگران با تو رفتار کنند!

شرافت برچسب قیمت ندارد. نمی‌توانید آن را بخرید یا بفروشید. شرافت از طریق رفتارها و حفظ انسجام و یکپارچگی رفتار به دست می‌آید. 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.