**بررسی مسیر کسب و کار کارآفرینان در «میدون ملاقات»

صدا و سیما پنج شنبه 29 شهریور 1403 - 12:42

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  سید میثم لاجوردی تهیه کننده برنامه «میدون ملاقات» با حضور در استودیو شبکه خبر در بخشی از سخنانش درباره این برنامه گفت:ما  چهار فصل برنامه «میدون» را با شیوه مسابقه برگزار کردیم، مخاطبین ان برنامه عملا کسب و کار‌های خرد و متوسط بودند جامعه سنی‌ها که می آمدند از فرایند کسب و کارشان توضیح می‌دادند و هدف از آن برنامه هم بیشتر ترویج فضای کارآفرینی برای عموم مردمی بود که دنبال کارآفرینی بودند که در این مسیر چه چالش‌هایی را پشت سر گذاشتند.

وی افزود: در فصل جدید برنامه که تحت عنوان «میدون ملاقات» تولید شد ما پرداختیم به کسب و کار‌های بالغ، کسب و کار‌هایی که بزرگ و شناخته شده بودند و هدف از این برنامه این بود که مسیری که اینها طی کردند چالش‌هایی که توی زندگی فردی داشتند و تاثیر‌هایی که از اطرافیانش گرفتند و یا تاثیر‌هایی که بر روی اطرافیان گذاشتند را بررسی کنیم.

وی درباره وجه تمایز این برنامه با برنامه‌های دیگر گفتگومحور مثل «ماه عسل» گفت: اینجا ما داستان را از زبان خود کارآفرین به تنهایی نمی‌شنویم آن افرادی که کارآفرین روی آن‌ها تاثیر گذاشته یا افرادی که آن‌ها روی کارآفرین گذاشتند، اینها را دعوت کردیم به برنامه و روایت را از زبان چند مخاطب و در قالب گفتگوی چندجانبه شنیدیم. هر برنامه محورش یک کار آفرین است و مهمان های که با آن کارآفرین ارتباط داشتند.

وی درباره دکور برنامه گفت: دکور برنامه یک دفتر کار است که به میزبانی آقای نبی هست و انگار که دفتر کار آقای نبی است و نشان‌هایی که در فضای دکور به کار رفته، نشان‌هایی است که مربوط به کسب و کار است حتی عکس‌هایی که هست پشت سر آقای نبی مجری این برنامه.

وی درباره انتخاب مهمان‌ها گفت: فرایند انتخاب مهمان یک فرانید سختی است در فصول گذشته بالای هفت هزار تا کسب و کار مراجعه کردند از طریق درگاهی که اعلام شد ثبت نام کردند و ما طبق فرایندی چند مرحله‌ای مصاحبه کردیم و در نهایت در چهار فصل حدود ۶۰۰ کسب و کار پخش شدند. اینها راستی و آزمایی شدند و به جهات مختلف بررسی کردیم که موضوعات قابل تعمیم باشد برای عموم مردم و مردم بتوانند استفاده بکنند. در این فصل کار راحتر شد از این جهت که ما رفتیم سراغ کسب و کار‌هایی که شناخته شده بودند و  این فرایند‌ها را پشت سر گذاشته بودند، در این فصل از بین ۳۰۰ الی ۴۰۰ کسب و کار رسیدیم به ۳۵ کسب و کار. فرایند انتخاب اینها به این صورت بود که ما اول یک مصاحبه مفصلی از دوران کودکی تا حال حاضر از اینها گرفتیم که چه اتفاقاتی افتاده است بعد داستانی که اینها روایت کردند باید به یک شیوه جذابی نوشته می شد و بعد با هماهنگی خود کارآفرین تمرین می شد تا بتواند در این برنامه شرکت کند و تمام موضوعاتی که مطرح می شد مستند است و از قبل طراحی نشده است.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.