فیدان: آماده دیدار با بشار اسد هستیم

مشرق نیوز پنج شنبه 29 شهریور 1403 - 13:17
وزیر خارجه ترکیه درباره روند عادیسازی روابط با سوریه گفت: آماده دیدار با اسد هستیم،

به گزارش مشرق، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه طی مصاحبه ای که امروز پنجشنبه انجام داد در خصوص انفجارهای اخیر در لبنان گفت: می بینیم که اسرائیل گام به گام شروع به تشدید حملات خود در لبنان کرده است.

نتانیاهو به دزدی تمام خاک فلسطین ادامه می دهد

وی با بیان اینکه نتانیاهو با حمایت غرب در منطقه، پروژه دزدی تمام خاک فلسطین را ادامه می دهد، اظهار داشت: در حال حاضر در اسرائیل، ذهنیت متعصب، سیاستی را دنبال می کند که به دور از عقل سلیم است.

آماده دیدار با بشار اسد هستیم

وزیر خارجه ترکیه همچنین در خصوص روند عادیسازی روابط با سوریه با بیان اینکه آماده دیدار با بشار اسد هستیم، گفت: از سال 2017 به این سو، در نتیجه فرمت آستانه بین(دولت) سوریه و مخالفان، جنگ فریز شده است. فضای سکوت حاکم است. ما در این فضا به این فکر کردیم که بعضی از موضوعات به شکلی ماندگار باید حل شوند. به طور طبیعی این موضوع باید از سوی طرفین دنبال شود.

هاکان فیدان مدعی شد که اگر مسئله سوریه به روش ترکیه حل شود، سوریه مسائل دیگرش را نیز راحتتر می تواند حل کند. مسائل مرتبط با ترکیه عبارتند از پناهجویان و مقابله با تروریسم. در این موارد صحبت کردیم و دوباره حرف می زنیم. در این موضوع یک هماهنگی وجود دارد. موضوع مهم در این مرحله، پیچیده نشدن بیشتر مسئله، نبود درگیری ها و افزایش نیافتن بیشتر پناهجویان از سوریه است.

منبع: تسنیم

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.