آزمایش موشکی جدید کره شمالی با نظارت اون

مشرق نیوز پنج شنبه 29 شهریور 1403 - 13:20
کره شمالی تحت نظارت مستقیم رهبر این کشور موشک‌های بالستیک جدید خود را آزمایش کرد.

به گزارش مشرق، به گفته آژانس خبری دولت کره شمالی این کشور تحت نظارت مستقیم کیم جونگ اون به طور موفقیت آمیز نوع جدیدی از موشک بالستیک موسوم به هواسونگفو۱۱ (Hwasongpho-۱۱-Da-۴.۵) و یک موشک کروز به روز شده را آزمایش کرده است.

آژانس خبری KCNA هدف از این آزمایش را تایید صحت اصابت یک هدف با کلاهک فوق‌العاده بزرگ در فاصله ۳۲۰ کیلومتری و ارزیابی قدرت انفجاری کلاهک اعلام کرد.

به گفته این آژانس خبری دولت کره شمالی رهبر این کشور شخصا بر پرتاب‌های آزمایشی نظارت داشته و از نتایج آن ابراز خرسندی کرده است.

کیم جونگ گفت که چنین آزمایش‌هایی و بهبود مستمر عملکرد تسلیحات و تجهیزات کشورش به خاطر تهدیدهای اعمال شده از سوی نیروهای خارجی برای امنیت کشورش انجام می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که جونگ به سازمان ملل متحد گفته است که وضعیت فعلی منطقه ای که امنیت کره شمالی را به خطر می اندازد، نیازمند اولویت دادن به قدرت نظامی است.

ژاپن و کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی بامداد چهارشنبه یک موشک به سمت شرق شبه‌جزیره کره شلیک کرده است. وزارت دفاع ژاپن دیروز گفت که به نظر می‌رسد که این پرتابه یک موشک بالستیک بوده است.

گارد ساحلی ژاپن نیز اعلام کرد که این موشک در دریا سقوط کرده است. این گارد افزود که ۳۰ دقیقه پس از اولین پرتاب، کره شمالی یک موشک بالستیک دیگر نیز شلیک کرد که آن نیز به دریا افتاد.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از ارتش کره جنوبی گزارش داد که این موشک به سمت سواحل شرقی شبه‌جزیره کره پرتاب شد.

کره شمالی پس از بیش از دو ماه، پنجشنبه گذشته چند موشک بالستیک کوتاه برد شلیک کرد.

منبع: ایرنا

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.