سونی در حال حاضر 61.7 میلیون کنسول PS5 در سراسر جهان فروخته است

دیجیاتو پنج شنبه 29 شهریور 1403 - 13:32
حتی در نسل فعلی سونی موفق به فروش بیش از 61 میلیون PS5 شده است که تقریباً دو برابر میزان فروش Xbox Series S|X است. The post سونی در حال حاضر 61.7 میلیون کنسول PS5 در سراسر جهان فروخته است appeared first on دیجیاتو.

سونی در چند سالی که کنسول PS5 عرضه کرده است، موفق به فروش تعداد زیادی از این کنسول بازی شده است و اکنون طبق گزارش‌ها تا ژوئن 2024، مجموعاً 61.7 میلیون دستگاه فروخته است. این مقدار تقریباً دوبرابر میزان فروش کنسول‌های Xbox Series X و Xbox Series S است که مایکروسافت در این نسل فروخته است. نه فقط در این نسل بلکه در تمام دوران رقابت این دو شرکت بزرگ، سونی از نظر میزان فروش کنسول‌های پلی‌استیشن، از مایکروسافت جلوتر است.

به گزارش wccftech، یکی از اطلاعات جالب آماری، مقایسه مایکروسافت و سونی در هر نسل است؛ در واقع رقابت این دو شرکت بزرگ در اوایل سال 2000 آغاز شد. سونی در سال 2000 کنسول PS2 را عرضه کرد و یک سال بعد هم مایکروسافت اولین کنسول خود با نام Xbox را روانه بازار کرد.

سونی پس از عرضه PS2 یک سال زودتر، بسیار جلوتر از فروش کنسول مایکروسافت بود ومجموعاً به فروش 155 میلیون واحدی در مقایسه با 24.7 میلیون واحدی Xbox رسید. باین‌حال مایکروسافت این فاصله را با Xbox 360 کاهش داد و به 84.9 میلیون واحد رسید، درحالی‌که PS3 تنها 87.4 میلیون فروخت. این موضوع تا حدی از آن جهت بود که PS3 در آن زمان قیمت نجومی 600 دلاری داشت.

آمار فروش کنسول‌های سونی و مایکروسافت

ادامه رقابت مایکروسافت و سونی در نسل 8 و 9

سونی با عرضه PS4 که فروش 117 میلیون دستگاهی داشت، یک بار دیگر پیشتاز شد. ایکس باکس وان تنها 57.9 میلیون فروش داشت. اکنون با کنسول‌های PS5 و Xbox Series، مایکروسافت بیش از این سقوط کرده است. با‌این‌حال، به نظر نمی‌رسد که این موضوع صدمه جدی به مایکروسافت وارد کند، زیرا ظاهراً این شرکت مسیر روشنی دارد و برنامه‌های گسترده‌ای دارد تا بازی‌ها را در تعداد زیادی از دستگاه‌ها در دسترس مردم قرار دهد.

این داده‌ها بر اساس ویدیوی جدید وال استریت ژورنال است که اطلاعات خود را از آلدورا اینتلیجنس گرفته است. این گزارش به طور کلی فقط در مورد فروش کنسول نیست، بلکه توضیحی درباره نحوه تلاش مایکروسافت برای «تعریف مجدد بازی» است. این ابتکار یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری در جهان، به شدت به سرویس Xbox Game Pass متکی است. یک طرح اشتراک که در آن گیمرها می‌توانند برای دسترسی به بازی‌ها از کتابخانه همیشه در حال رشد مایکروسافت، هزینه‌ای ماهانه بپردازند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.