تعرض جاسوس سازمان سیا به زنان در ماموریت‌های خارجی | کشف ۵۰۰ فیلم از قربانیان نزد متهم + عکس

همشهری آنلاین پنج شنبه 29 شهریور 1403 - 14:07
وزارت دادگستری آمریکا از محکومیت یک افسر سازمان سیا به ۳۰ سال زندان به جرم تعرض جنسی به تعداد زیادی از زنان در کشورهای مختلف خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، نیویورک‌ پست گزارش داد که وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد یک افسر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به جرم بیهوش‌ کردن «زنان زیادی در کشورهای مختلف» با مواد مخدر و سوءاستفاده جنسی از آنها و نگهداری بیش از ۵۰۰ تصویر و فیلم از قربانیان خود به ۳۰ سال زندان محکوم شد.

بنابر اعلام این وزارتخانه، «برایان جفری ریمون» ۴۸ ساله روز چهارشنبه پس از اعتراف به ۴ مورد از ۲۵ فقره اتهام از جمله سوءاستفاده جنسی، تماس جنسی آزاردهنده، اجبار و اغوا، و حمل‌ و نقل مواد مخدر به ۳۰ سال زندان محکوم شد.

او همچنین اعتراف کرده که «به دست‌کم ۲۸ زن مواد مخدر داده و سپس بدون اطلاع و اجازه آنها تصاویر زننده از آنها گرفته؛ برخی از تصاویر قربانیان را بیهوش و برهنه نشان می‌دهد.

بر اساس اسناد دادگاه، ریموند بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۰ حوزه مأموریتش در مکزیک، پرو و ‌ «جاهای دیگر» بوده است. ماهیت کار او در طول تحقیقات فاش نشده که شامل فهرست کامل کشورهایی است که در آن‌ها به زنان تعرض جنسی کرده است.

این افسر سازمان سیا زنان را در برنامه‌های دوست‌یابی یا از طریق آشنا شدن بدون برنامه پیدا می‌کرده است، در حالی که با برخی از قربانیان خود بیش از ۲۰ سال «دوست اجتماعی» بوده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.