افزایش نگرانی از افشای اطلاعات شخصی بیماران در انگلیس

صدا و سیما پنج شنبه 29 شهریور 1403 - 14:47

افزایش نگرانی از افشای اطلاعات شخصی بیماران در انگلیس

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری صداوسیما، تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد رخته گران با کلاهبرداری و نیز فشار روانی برکابران برای افشای اطلاعات شخصی و محرمانه و نیز تصاویر و ویدئو‌های آنان سالانه میلیون‌ها پوند از آنان با این شگرد‌ها دریافت می‌کنند.
رخنه گران دستگاه‌های دولتی را نیز هدف قرار می‌دهند به تازگی و پس از این که وزارت بهداشت و درمان انگلیس، مبلغ ۴۰ میلیون پوندی را که رخنه گران می‌خواستند نپرداخت، رخنه گران اطلاعات شخصی ده‌ها هزار بیمار را در لندن، بر روی اینترنت منتشر کردند.
به نوشته گاردین باج گیریان نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و اطلاعات فردی دیگر ده‌ها هزار بیمار مراجعه کننده به شماری از بیمارستان‌های لندن را در فضای مجازی منتشر کردند.
پس از حمله سایبری دو ماه پیش به شماری از بیمارستان‌های دولتی در لندن، فعالیت‌های عادی آن‌ها مختل و در روند درمان بیماران اختلال ایجاد شد. رسانه‌های انگلیس گزارش دادند در پی این حمله هزاران عمل جراحی و وقت معاینه بیماران لغو شد.
نسخه‌های دارویی و دیدن نتیجه آزمایش بیماران نیز به صورت دستی امکان پذیر بود.
به نوشته روزنامه گاردین، در پی آن حمله سایبری به شماری از بیمارستان‌های لندن، حدود هزار و ششصد عمل جراحی یا وقت مراجعه بیماران، لغو شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.