حضور قالیباف بر مزار شاعر مشهور معاصر + تصاویر

همشهری آنلاین پنج شنبه 29 شهریور 1403 - 15:12
رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در مزار «سهراب سپهری» شاعر و نویسنده معاصر در مشهد اردهال کاشان، به مقام وی ادای احترام کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدباقر قالیباف صبح روز پنجشنبه برای شرکت در کنگره بزرگداشت علی بن محمد الباقر(ع) وارد کاشان شد و با حضور در گلزار شهدای این شهر، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، استاندار اصفهان، نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مقامات کشوری و لشکری، وارد شهرستان کاشان شد.

قالیباف در جلسه شورای اداری مشترک شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل حضور یافت و از چند پروژه‌ عمرانی این منطقه نیز بازدید کرد.

سخنرانی در همایش علمی کنگره حضرت علی بن امام محمدباقر(ع) از دیگر برنامه‌های سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به کاشان بود.

حضور قالیباف بر مزار شاعر مشهور معاصر + تصاویر

قالیباف همچنین به زیارت حرم حضرت علی بن امام محمدباقر(ع) که از امامزادگان واجب التعظیم است، مشرف شد.

به گزارش ایرنا، سهراب سپهری ۱۵ مهر ۱۳۰۷ خورشیدی در کاشان دیده به جهان گشود و در خانواده‌ ای اهل فرهنگ، هنر و ادب پرورش یافت.

حضور در چنین فضایی بر شکل‌گیری باورها و شخصیت او بسیار اثر گذاشت و این شاعر طبیعت‌گرا در ۱۳۳۰ خورشیدی، نخستین مجموعه شعر نیمایی خود را با نام «مرگ رنگ» سرود و ۲ سال بعد از دانشکده هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد و به دریافت نشان درجه اول علمی نایل آمد.

او در مرداد ۱۳۳۶ به پاریس و لندن رفت و آثاری همچون «آوار آفتاب»، «شرق اندوه»، «حجم سبز» و «هشت کتاب» را در چندین نمایشگاه به نمایش گذاشت. سهراب سپهری در نقاشی نیز استعداد فراوانی داشت و از دستاوردهای زیباشناختی شرق و غرب در این زمینه بهره می‌برد که تاثیر آن در آثارش جلوه‌گر شد.

سرانجام این شاعر خوش ذوق در غروب یکم اردیبهشت ۱۳۵۹ خورشیدی در بیمارستان پارس تهران چشم از جهان فروبست و در صحن امامزاده سلطان علی بن محمد باقر مشهد اردهال در اطراف کاشان به خاک سپرده شد.

مشهد اردهال در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی کاشان و در ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.