(تصاویر) موشک جدید کره شمالی دقیقا به هدف اصابت کرد

فرارو پنج شنبه 29 شهریور 1403 - 15:16
شلیک آزمایشی یک موشک بالستیک کره شمالی با هدف راستی‌آزمایی دقت اصابت در برد متوسط ​​۳۲۰ کیلومتر و قدرت انفجار کلاهک فوق‌العاده بزرگ آن انجام شد.

 کره شمالی از آزمایش موفق یک موشک بالستیک تاکتیکی جدید با قابلیت حمل کلاهک فوق العاده بزرگ خبر داد.

به گزارش فرارو، خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) اعلام کرده که موشک جدید که Hwasongpho-۱۱-Da-۴.۵ نام دارد، در شلیک آزمایشی که روز چهارشنبه توسط اداره موشکی کره شمالی انجام شد، دارای کلاهک متعارف بسیار بزرگ ۴.۵ تنی بود.

این خبرگزاری گفت: شلیک آزمایشی این موشک با هدف راستی‌آزمایی دقت اصابت در برد متوسط ​​۳۲۰ کیلومتر و قدرت انفجار کلاهک فوق‌العاده بزرگ آن انجام شد.

براساس این گزارش کره شمالی همچنین یک موشک کروز استراتژیک را آزمایش کرده است که عملکرد آن برای استفاده رزمی بسیار ارتقا یافته است. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، بر این آزمایش‌ها نظارت داشته و از آن ابراز خرسندی کرده است.

به گفته این خبرگزاری کیم گفت: وضعیت نظامی و سیاسی منطقه که فضای امنیتی کنونی کشور را تهدید می‌کند، بیانگر آن است که تلاش برای تقویت توان نظامی برای دفاع از خود باید مهمترین کار کشور باشد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) روز چهارشنبه بدون ذکر جزئیات و یا اعالم تعداد موشک‌ها یا محل فرود آن‌ها اعلام کرد که این پرتاب‌ها را در حدود ساعت ۶:۵۰ صبح از منطقه کائچون کره شمالی در استان فیونگان جنوبی در شمال پیونگ یانگ شناسایی کرده و موشک‌ها حدود ۴۰۰ کیلومتر پرواز کردند.

کلاهک فوق‌العاده بزرگ در میان فهرستی از تسلیحات با فناوری پیشرفته است که کیم در کنگره حزب در سال ۲۰۲۱ متعهد به توسعه آن‌ها شده بود، از جمله یک ماهواره نظامی جاسوسی و موشک‌های بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد.

در ماه ژوئیه، کره شمالی اعلام کرد که چندین آزمایش موشکی را با موفقیت انجام داده است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.