مایکروسافت با همکاری استارتاپ آمریکایی، هدست‌های نظامی IVAS را پیشرفته‌‌تر می‌کند

دیجیاتو پنج شنبه 29 شهریور 1403 - 15:32
با این همکاری، قابلیت‌های جدیدی مانند تشخیص سریع تهدیدها در جنگ از طریق هدست IVAS برای سربازان فراهم می‌شود. The post مایکروسافت با همکاری استارتاپ آمریکایی، هدست‌های نظامی IVAS را پیشرفته‌‌تر می‌کند appeared first on دیجیاتو.

مایکروسافت سال 2018 قراردادی را با ارتش ایالات متحده برای توسعه هدست واقعیت ترکیبی IVAS امضا کرد که برای مدرن‌کردن عملیات‌های نظامی و کمک به سربازان طراحی شده است. غول فناوری از فناوری هولولنز برای توسعه هدست می‌کند و اکنون، Anduril Industries همکاری جدیدی را با مایکر‌وسافت برای بهبود برنامه IVAS اعلام کرده است.

Anduril Industries یک استارتاپ فناوری دفاعی است که برای قابلیت‌های نظامی ایالات متحده و متحدانش رویکردهای فناوری‌محور پیشرفته توسعه می‌دهد. اخیراً در گزارشی به دریافت بودجه 1.5 میلیارد دلاری توسط این استارتاپ برای توسعه سیستم هوش مصنوعی ساخت سلاح اشاره شده بود.

همکاری جدید مایکروسافت

در این همکاری جدید با مایکروسافت، Industries پلتفرم Lattice خود را به اکوسیستم IVAS اضافه می‌کند تا قابلیت‌های جدیدی مانند تشخیص سریع تهدیدها در جنگ را به سربازان ارائه کند.

همچنین «پالمر لاکی»، بنیانگذار Anduril Industries و Oculus VR، شخصاً این همکاری را از سوی شرکت خود رهبری می‌کند. او می‌گوید:

«این پروژه که زمان زیادی از آن می‌گذرد اولویت اصلی من در Anduril است. یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ارتش است که در آینده نزدیک با هدف ارائه داده‌های مناسب به افراد مناسب در زمان مناسب اجرا می‌شود.»

«رابین سیلر»، معاون بخش واقعیت ترکیبی مایکروسافت نیز می‌گوید:

«IVAS با نرم‌افزارها و سنسورهای خود و گزینه‌های جدید، تصویر کاملی از میدان جنگ را به هر سرباز می‌دهد و انجام عملیات‌های ایمن‌تر و موثرتر را ممکن می‌کند. همکاری ما با Anduril برای اضافه‌کردن مجموعه سنسورهای آن‌ها همراه با سیستم Lattice، توانایی تغییردهنده این عینک جنگی را نشان می‌دهد و به ما اجازه می‌دهد تا تأثیر IVAS را برای هر سرباز آمریکایی گسترش بدهیم.»

درحالی که مایکر‌وسافت پیمانکار اصلی IVAS 1.2 است، وزارت دفاع هنوز درباره قرارداد بعدی تصمیم نگرفته است. هنوز مشخص نیست که مایکروسافت بخشی از قرارداد IVAS vNext خواهد بود یا خیر.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.