بازگشت از سرزمین عشق

صدا و سیما پنج شنبه 29 شهریور 1403 - 16:07

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری صداوسیما،  کاروان‌های زیارتی اربعین حسینی با کوله باری از معنویت در حال بازگشت از سفر معنوی هستند، زائران افغانستانی عتبات عالیات در این روز‌ها پس از بازگشت از سفر به سرزمین عشق در حالی که عشق و محبت را به عنوان مهمترین سوغاتی با خود آورده اند، عازم شهر‌ها و روستا‌های خود هستند.
نمایندگی‌های سیاسی ایران در افغانستان نیز امسال بیش از آماری که قبلا اعلام کرده بودند برای زائران افغان عتبات عالیات، روادید‌های دو بار ورود صادر کرده است و زائران افغان نیز از این اقدام جمهوری اسلامی ایران قدردانی و ستایش کرده اند. 


پس از شهادت چهارده نفر از شیعیان افغان که به استقبال زائران عتبات عالیات می‌رفتند، حکومت سرپرست افغانستان تدابیر شدید امنیتی را برای تامین امنیت زائران اتخاذ کرده است.
به تازگی هیئت حکومت سرپرست افغانستان نیز برای دلجویی از خانواده‌های شهدا به استان دایکندی رفت.
سفارت و کنسول گری‌های ایران در افغانستان امسال برای شصت و شش هزار و پانصد زائر کربلا، روادید دو بار ورود صادر کرد که این میزان در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشت.

 

 


با صداها:
سید عبدالله ذکی - عضو شورای علمای اهل تشیع افغانستان
مولوی عبدالحق مخدوم - معاون سیاست گذاری وزارت کشور افغانستان
------------

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.