نخست وزیر انگلیس در مظان اتهامات مالی

صدا و سیما پنج شنبه 29 شهریور 1403 - 16:42

نخست وزیر انگلیس در مظان اتهامات مالی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری صداوسیما، پس از افشای دریافت هدایا و مزایای بیش از ۱۰۷ هزار پوندی کایر استارمر رهبر حزب کارگر و نخست وزیر جدید انگلیس از دسامبر ۲۰۱۹، وزیر پیشین امنیت انگلیس و نامزد رهبری حزب محاظه کار گفت: پس از آشکار شدن حجم بزرگی از هدایا و خدمات رایگان به استارمر پرسش‌های زیادی مطرح است که از جانب نخست وزیر نیاز به شفاف سازی دارد.
تام توگندهات افزود: استارمر از زمانی که رهبر حزب کارگر شده است به طور قابل توجهی بیش از هر نماینده دیگری هدایا و خدمات رایگان دریافت کرده است و این سوال برانگیزاست.
برخی کارشناسان می‌گویند پول در نظام سیاسی انگلیس رایگان و بدون توقع پرداخت نمی‌شود و این حجم از دریافت‌ها نگرانی‌هایی ایجاد کرده است مبنی بر اینکه چه اقدامات یا قوانینی باید تصویب شود تا منافع کمک کنندگان تامین شود؟
توگندهات، که یکی از چهار نامزدی است که برای جایگزینی ریشی سوناک به عنوان رهبر حزب محافظه‌کار رقابت می‌کنند، اعتراف کرد که به نمایندگان مجلس هدایا و بلیت‌های رایگان زیادی عرضه می‌شود، اما «بسیاری از نمایندگان مؤدبانه آن را رد می‌کنند».
موضوع هدایای نخست وزیر انگلیس احتمالا روز‌های آینده در محافل سیاسی و رسانه‌ای انگلیس به طور گسترده بازتاب یابد و موجی از واکنش‌ها را به ویژه در میان احزاب رقیب ایجاد کند.
کایر استارمر رهبر حزب کارگر انگلیس با شعار تغییر و توجه به قشر‌های کم درآمد و حل مشکلات این کشور، حدود دو ماه پیش در انتخابات سراسری این کشور به پیروزی رسید و به عنوان رئیس دولت، سکان قدرت را در این کشور به دست گرفته است.
او در همین آغاز به کار دولت با حذف یارانه سوخت زمستانی بیش از ۹ میلیون مستمری بگیر& انتقاد‌های زیادی را برانگیخت و محبوبیتش به پایین‌ترین میزان از زمان به دست گرفتن قدرت رسیده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.