دومین شهرک مولد شیلاتی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری مهر پنج شنبه 29 شهریور 1403 - 16:48
شهرک مولد شیلاتی «بریس» به عنوان دومین شهر مولد کشاورزی کشور با تمرکز بر پرورش متراکم میگو در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرک مولد شیلاتی بریس به عنوان دومین شهر مولد کشاورزی کشور با تمرکز بر پرورش متراکم میگو، با همکاری مؤسسه جهاد توسعه و سازمان شیلات ایران در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود.

این پروژه که با هدف تقویت ظرفیت‌های شیلاتی و اقتصادی منطقه در ۲۷ هکتار از اراضی شهر بریس راه‌اندازی خواهد شد و با تمرکز بر الگوی پرورش متراکم میگو با هدف تولید ۱۰۰۰ تن میگو در سال فعالیت خواهد کرد، نقش مهمی در پیشرفت و اشتغال‌زایی برای ساکنان محلی خواهد داشت.

شهرک مولد شیلاتی بریس به عنوان دومین نمونه در کشور، بر مبنای الگوی توسعه مناطق کشاورزی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در حوزه شیلات، قرار است به یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی و شیلاتی تبدیل شود.

گفتنی است؛ پیش از این، پروژه مولد کشاورزی «دلیران» در منطقه دلوار بوشهر نیز در افتتاح شده و به عنوان نخستین شهر مولد کشاورزی کشور شناخته می‌شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.