لزوم نظارت بر بازار نوشت افزار و لباس فرم مدارس

خبرگزاری مهر پنج شنبه 29 شهریور 1403 - 17:26
بندرعباس- دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به فصل بازگشایی مدارس خواستار نظارت دقیق بر بازار نوشت افزار و لباس‌های فرم مدارس شد.

فاطمه جراره در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک فرارسیدن ایام بازگشایی مدارس و با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه، نهادها، دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی در بازگشایی مطلوب مدرسه‌ها اظهار کرد: بازگشایی مدارس با توجه به حجم بالای دانش‌آموزان در کشور و تأثیراتی که آن‌ها در آینده کشور دارند جزو مهم‌ترین پروژه‌ها و عملیات‌های ملی در کشور است از این رو همه مسؤولان امر بایستی با جدیت جهت رفع کمبودها و نواقص مدارس تلاش کنند تا سال تحصیلی ۱۴۰۴-١٤٠٣ با کمترین چالش آغاز شود.

نماینده مردم بندرعباس، حاجی‌آباد، خمیر، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برنامه هفتم توسعه به جبران کسری معلمان مدارس و تأمین آن از طریق دانشگاه فرهنگیان و لزوم مهارت آموزی در مدارس توجه ویژه‌ ای دارد، لذا ضروری است وزیر محترم به این موضوع اهتمام ویژه‌ ای داشته باشد.

فاطمه جراره تاکید کرد: نمایندگان مجلس به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به وظایف نظارتی خود در قبال وزارت آموزش و پرورش واقف و قطع به یقین تلاش خواهیم کرد در راستای حمایت از ١٧ میلیون دانش آموز و معلمان عزیز سراسر کشور با همراهی و تعامل، ضمن نظارت مستمر، کمک کنیم تا سال تحصیلی جدید به بهترین نحو آغاز و به اتمام برسد.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در این ایام یکی از نیازهای اساسی دانش‌آموزان کالاهای مرتبط با درس و مدرسه، نوشت افزار و البسه فرم مدارس است که ضرورت دارد مسؤولان امر به صورت دقیق و مستمر نظارت کافی بر این بازار داشته باشند تا چالشی برای والدین در تأمین نیازهای اساسی دانش آموزان ایجاد نشود.

وی با اشاره به لزوم آموزش‌های فنی و مهارتی در آموزش و پرورش گفت: ضرورت دارد فرآیند تأسیس هنرستان‌های تخصصی و هنرستان‌های جوار کارگاهی و صنایع در دولت چهاردهم نیز ادامه پیدا کند تا تربیت نیروی انسانی منطبق با توسعه در کشور انجام شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.