تمجید سایت ایتالیایی از طارمی

افکار نیوز پنج شنبه 29 شهریور 1403 - 17:47
یک سایت ایتالیایی عملکرد مهاجم ایرانی اینتر را در بازی شب گذشته با منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا مثبت ارزیابی کرد.

تیم فوتبال اینتر شب گذشته (چهارشنبه) در اولین بازی خود در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا در حالی با ارائه یک بازی حساب‌ شده در خانه منچسترسیتی به تساوی بدون گل دست یافت که مهدی طارمی به جای لائوتارو مارتینس در ترکیب اصلی بازی کرد و در ۹۰ دقیقه‌ای که در زمین بود، عملکرد قابل قبولی را از خود ارائه داد. سایت «inter-news.it» در تحلیل و بررسی عملکرد مهاجم ایرانی اینتر نوشت؛ «مهدی طارمی در بازی شب گذشته نمایشی مملو از فداکاری زیادی از خود ارائه داد که همین باعث می‌شود تا ویژگی‌های حمله نراتزوری بهبود یابد.

مهاجم شماره «۹۹» اینتر که از ابتدا در ترکیب این تیم به میدان رفت؛ تا سوت پایان بازی در زمین بود اما بدون اینکه شوتی به سمت دروازه منچسترسیتی بزند - آماری که برای منفی در نظر گرفتن عملکرد یک مهاجم کافی است - اما در مورد طارمی و با توجه به سبک بازی اینتر در ورزشگاه اتحاد، این‌طور نیست، چون کار مورد نیاز اینزاگی فراتر از آمار تهاجمی ساده است و از این منظر طارمی درخشان بود.

طارمی ۳۲ ساله در بازی با منچسترسیتی ۲۳ بار توپ را لمس کرد (طبق داده‌های سایت Whoscored) که با در نظر گرفتن مجموع ۹۵ دقیقه حضورش در زمین، رقم کمی است،اما هم‌پستی او در منچسترسیتی یعنی ارلینگ هالند به لطف عملکرد عالی فرانچسکو آچربی با ۱۴ لمس توپ بدتر از او عمل کرد. در هر صورت لمس‌ توپ‌های طارمی کم بود اما او از آنها استفاده خوبی داشت.

تمجید سایت ایتالیایی از طارمی

 

از نمودار لمس توپ‌های طارمی که سایت «Whoscored» منتشر کرده، مشخص است که طارمی در حوالی خط میانی اینتر چقدر حضور فعالی داشته است، جایی که این مهاجم ایرانی بارها و با کمال میل به آن منطقه رفت تا به هم‌تیمی‌هایش در ساخت کارهای هجومی و خارج شدن از پرس بسیار زیاد شاگردان پپ گواردیولا کمک کند. در عین حال طبق این نمودار مشخص است که طارمی هرگز توپ را در محوطه جریمه منچسترسیتی لمس نکرد. در عوض، او تقریباً به عنوان یک کارگردان تهاجمی یک وظیفه اساسی را انجام داد. او بارها فضای بازی را به روی هم‌تیمی‌هایش برای به هم ریختن خطوط حریف باز کرد، درست به ماننده صحنه‌ای که متئو دارمیان را در آغاز نیمه دوم در موقعیت گلزنی قرار داد. طارمی ثابت کرده است که مهاجمی مانوردهنده با کارایی نادر است که پتانسیل خط حمله نراتزوری را بهبود می‌بخشد».

طارمی که در بازی‌های دوستانه پیش‌فصل موفق به گلزنی شده بود، در بازی‌های رسمی هنوز پایش به گلزنی باز نشده است. مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان تاکنون در پنج بازی برای اینتر (۲۴۰ دقیقه از ۴۵۰ دقیقه ممکن) به میدان رفته و یک پاس‌گل هم ساخته است.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.