بخشنامه رسمی وزارت کشور درباره بیمه کارگران | خبر مهم برای کارگران ساختمانی

نامه نیوز پنج شنبه 29 شهریور 1403 - 17:56
سال‌ها تلاش تشکل‌های کارگری برای تصویب طرح اصلاحیه کارگران ساختمانی با بخش‌نامه هفته گذشته وزارت کشور، بی‌نتیجه ماند؛ بخش‌نامه‌ای که گویا ایرادات چندان کوچکی هم ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش سایت دیجی سرگرمی، آن‌طور که فعالان کارگری می‌گویند «بخش‌نامه جدید وزارت کشور»، منابع بیمه کارگران ساختمانی را از محل پرداخت پروانه ساخت، باز هم کاهش داده است و همین موضوع باعث می‌شود تأمین اجتماعی مانند سابق از بیمه کارگران ساختمانی سر باز بزند

چالش میان کارگران و کارفرمایان در حوزه صنعت ساختمان البته سابقه‌ای دیرینه دارد و به همین یک بخش‌نامه یا فلان تصمیم محدود نمی‌شود. کارگران ساختمانی جزء مشاغل سخت و زیان‌آور هستند و طبق آمارها بیشترین حوادث ناشی از کار مربوط به فعالیت در کارگاه‌های ساختمانی و بخش ساختمان است؛ تا جایی که به گفته فعالان بخش ساختمان ۵۰ درصد حوادث کارگری کشور مربوط به کارگران ساختمانی و ۵۰ درصد مابقی حوادث، مربوط به بیمه‌شدگان دیگر مشاغل است.

 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.